Dziennik „Metro” wprowadza wydanie krajowe

Poza Warszawą „Metro” pojawi się również w Bydgoszczy, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście i Wrocławiu. Łączny średni nakład tygodniowy wydania krajowego wyniesie 274 tys. egz., a średni nakład w piątek 470 tys. egzemplarzy.

We wszystkich 10 miastach „Metro” będzie dystrybuowane przez kolporterów w najruchliwszych punktach oraz na skrzyżowaniach, docierając zarówno do pieszych, jak i kierowców. W Warszawie sieć dystrybucji obejmuje dodatkowo stojaki rozmieszczone m.in. w centrach handlowych, kawiarniach, kafejkach, restauracjach McDonald’s, urzędach, szkołach i domach studenckich

Reklamodawcom proponujemy atrakcyjne formy współpracy obejmujące wydanie krajowe „Metra” oraz wydania lokalne. Oferta „Metra” obejmuje nie tylko standardową reklamę prasową, ale również możliwość realizowania projektów specjalnych oraz marketing bezpośredni poprzez aktywne wykorzystanie sieci dystrybucji i kolporterów „Metra” do wzmocnienia kampanii reklamowych.

Wprowadzeniu krajowego wydania „Metra” będzie towarzyszyła kampania reklamowa obejmująca prasę, radio, outdoor i internet.

Po wprowadzeniu codziennego wydania „Metra” w Warszawie w październiku 2003 wraz ze zmianą szaty graficznej i formuły redakcyjnej, „Metro” sukcesywnie budowało mocną pozycję na rynku stołecznym. Czytelnictwo „Metra” w Warszawie wzrosło o 46 % w okresie styczeń – wrzesień 2004 w stosunku do analogicznego okresu w 2003 roku*, a dziennik stał się jednym z najpoczytniejszych na rynku warszawskim. Tygodniowe czytelnictwo „Metra” w okresie styczeń – wrzesień 2004 wyniosło ponad 400 000 osób*.

Źródło: PBC Daily, SMG/ KRC A Millward Brown Company, wskaźnik CCS, styczeń – wrzesień 2004 N= 3104, styczeń – wrzesień 2003 N= 2972, opracowanie Agora SA