”DZIENNIK Polska Europa Świat”: nowa gazeta Axel Springer Polska

Redaktorem naczelnym gazety jest Robert Krasowski – wcześniej pełniący funkcję redaktora naczelnego Fakt Europa. Kierownictwo redakcji tworzą również Marta Bratkowska, Marta Stremecka, Konrad Kołodziejski i Marcin Piasecki. Wydawcą DZIENNIKA jest Grzegorz Jankowski, który równocześnie pozostaje redaktorem naczelnym FAKTU.

DZIENNIK jako nowoczesna gazeta opiniotwórcza chce zaoferować więcej niż tylko tematykę polityczną i gospodarczą. Także w działach Kultura i Styl zaproponujemy naszym czytelnikom ambitne dziennikarstwo. Wierzymy, że docenią to młodzi i otwarci na świat czytelnicy, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę o Polsce, Europie i świecie
– mówi Robert Krasowski, redaktor naczelny nowej gazety.

Wprowadzenie nowego dziennika jest naszą odpowiedzią na zapotrzebowanie ze strony czytelników, którzy nie znajdują wśród ukazujących się obecnie tytułów odpowiedniej dla siebie gazety. Przeprowadzone przez nas badania potwierdzają, że na rynku jest jeszcze miejsce dla nowej gazety opiniotwórczej, oferującej szerokie spektrum tematów i nowe, świeże spojrzenie. Chcielibyśmy, aby nowoczesna i innowacyjna koncepcja DZIENNIKA pozwoliła mu pozyskać nowych czytelników.
– powiedział Florian Fels, prezes zarządu Axel Springer Polska.

Autorem makiety nowego dziennika jest Helmut Steindl, który wcześniej projektował dla Axel Springer Polska m.in. makietę FAKT Europa. Dyrektorem artystycznym gazety jest Piotr Grzybowski, równocześnie dyrektor artystyczny FAKTU.

Za sprzedaż powierzchni reklamowej w nowym dzienniku odpowiada Karol Skorupski, Dyrektor Biura Reklamy Faktu i nowego dziennika. Dyrektor marketingu Faktu i nowego dziennika, Ewa Kamińska-Lampart, jest odpowiedzialna za kampanie marketingowe oraz planowanie i organizację działań promocyjnych nowego tytułu.

Kampanię reklamową nowego tytułu przygotowuje agencja reklamowa PZL, z którą Axel Springer Polska współpracował przy wielu ambitnych przedsięwzięciach wydawniczych, m.in. kampaniach promocyjnych towarzyszących wprowadzeniu Newsweeka i Faktu. Ówczesne kampanie zdobyły uznanie w branży reklamowej i zostały odznaczone nagrodami EFFIE oraz MEFFIE w 2002 i 2004 roku.

Kampania reklamowa poprzedzająca debiut nowego dziennika Axel Springer Polska rozpocznie się 12 kwietnia i obejmie wszystkie dostępne masowe kanały promocji: telewizję, prasę, radio, outdoor oraz internet. Za zakup mediów odpowiada Mediacom. Wydawca zaplanował również intensywną promocję DZIENNIKA w punktach sprzedaży prasy.