e-Gazele Biznesu 2015 sięgnęły po laury

W ręce przedstawicieli 304 najdynamiczniejszych małych i średnich firm branży e-commerce w Polsce trafiły statuetki e-Gazel Biznesu. To już druga edycja zapoczątkowanego w ubiegłym roku rankingu, którego partnerem jest Bank Pocztowy.

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie – różne dane mówią o rocznej dynamice przekraczającej 20%. Co ważne, w e-biznesie jest miejsce nie tylko dla największych graczy sprzedaży internetowej, ale przede wszystkim przedsiębiorców z małych i średnich firm, często start-upów – zarówno z dużych miast, jak i małych miejscowości.

– Cieszę się, że po raz drugi Bank Pocztowy jest partnerem tego prestiżowego przedsięwzięcia. Chcemy w ten sposób promować i wspierać polskie firmy, które z sukcesem zdobywają rynek elektronicznego handlu oraz stanowią wysoką wartość dla polskiej gospodarki. Sami także przygotujemy mobilne rozwiązanie dla e-konsumentów – mówi Szymon Midera, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

e-Gazelą Biznesu mogła zostać każda mała i średnia firma zajmująca się handlem w internecie, która w latach 2013-14 odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży (min. przychody w 2013 r. – 50 tys. zł, max. przychody w 2014 r. – 100 mln zł) i zysk w 2014 r. W ten sposób wyłonionych zostało 304 laureatów, których cechował najdynamiczniejszy rozwój e-biznesu. To wzrost o 49 firm w porównaniu do ubiegłego roku, który był debiutem rankingu e-Gazele Biznesu.

Podczas 5 Gal finałowych zwycięzcy uhonorowani zostali statuetkami e-Gazel Biznesu:

– Już dziś możemy być dumni z dojrzałości, jaką osiągnął cały polski rynek e-commerce, a zwłaszcza z firm, które znalazły się w rankingu „e-Gazele Biznesu”. Dlatego gratuluję wszystkim e-przedsiębiorcom, a w szczególności tym wyróżnionym – dodał Szymon Midera.

Ranking organizowany jest przez Bonnier Business (Polska) – wydawcę Pulsu Biznesu, a badanie przeprowadzone zostało przez ARC Rynek i Opinia – firmę badawczą specjalizującą się w realizacji projektów dla firm z branży e-commerce. W tegorocznej odsłonie poza Bankiem Pocztowym, Pocztą Polską, MasterCard, które partnerowały projektowi już w ubiegłym roku – dołączyli też nowi, istotni partnerzy. Są to patroni: Izba Gospodarki Elektronicznej e-COMMERCE POLSKA oraz patroni medialni: bankier.pl, MamBiznes.pl, twoja-firma.pl. Honorowy patronat nad rankingiem objęło Ministerstwo Gospodarki.