E-marketing – przyszłością silnych marek finansowych

Badania prowadzone na grupie klientów ESSENTIS wykazały, że w 2006 roku firmy z rynku finansowego i ubezpieczeniowego najchętniej sięgały po szkolenia z zakresu e-marketingu. Zainteresowanie narzędziami z tej grupy wpisuje się w ogólny trend rynkowy, wyraźnie wskazujący na rozwój tej dziedziny marketingu.

Według badań TNS OBOP aż trzy spośród pięciu wymienionych przez specjalistów ds. marketingu najbardziej efektywnych narzędzi w zakresie informowania o produktach i usługach należy do grupy narzędzi e-marketingowych. Wśród najpopularniejszych narzędzi internetowych wymienionych przez badanych znalazły się: reklama w Internecie, sprzedaż przez stronę www oraz e-mailing.

Również narzędzia, dla których prognozuje się największy, bo aż  44-procentowy  wzrost zainteresowania w ciągu najbliższych trzech lat, są związane z Internetem. E-marketing można więc śmiało nazwać przyszłością silnych marek – to jeden z wniosków konferencji „Siła marki – wizerunek i sprzedaż”, zorganizowanej z okazji 10-lecia działalności miesięcznika „Marketting w Praktyce”.

W związku z ogromnym zainteresowaniem tematyką e-marketingu w lutym planowana jest kolejna konferencja poświęcona wyłącznie tym zagadnieniom. Także program szkoleniowy ESSENTIS zostanie rozbudowany o nowe szkolenie z zakresu e-marketingu.