E-marketing w administracji, organizacjach branżowych i programach społecznych

Polska Izba Ubezpieczeń
Jesienią br. Ideo uruchomiło pod adresem www.piu.org.pl nowy serwis internetowy dla Polskiej Izby Ubezpieczeń, stanowiący bazę bieżących informacji o rynku ubezpieczeń. Wdrożony system do zarządzania treścią pozwala na samodzielną oraz szybką aktualizację witryny przez pracowników PIU, dzięki czemu serwis wyróżnia się wysoką ergonomią oraz wartością informacyjną.
Serwis dostarcza codziennie najświeższe wiadomości ze świata finansów i ubezpieczeń, udostępniając nagłówki newsów za pomocą kanału RSS. Bogatą wartość dodaną witryny stanowi codziennie rozsyłany za pomocą platformy e-mailingowej newsletter, agregujący najważniejsze wiadomości z branży finansowej.

Stop18
Ciekawy projekt został przygotowany również dla ogólnopolskiego Programu Odpowiedzialnej Sprzedaży, którego celem jest przeciwdziałanie dostępowi nieletnich do wyrobów tytoniowych.
Strona znajdująca się pod adresem www.stop18.pl ma za zadanie informować o programie, a także wspierać jego działania poprzez edukowanie i uświadamianie co do wagi problemu, środków prewencyjnych oraz roli społeczeństwa i jego reakcji.

Sandomierz
Na początku października Ideo uruchomiło nowy portal internetowy Miasta Sandomierza. Serwis miejski dostępny pod adresem www.sandomierz.pl łączy w sobie estetykę i funkcjonalność, stanowiąc jednocześnie kompendium wiedzy na temat Sandomierza i jego okolic. Do ciekawych rozwiązań wykorzystanych w projekcie można zaliczyć sekcję ‘Rozrywka’ m.in. z kalendarzem imprez wraz z formularzem do zgłaszania nowych wydarzeń czy mechanizmem e-kartek. Na uwagę zasługuje również dział ‘W obiektywnie’ zawierający wiele artystycznych zdjęć miasta. Portal został zrealizowany w oparciu o system zarządzania treścią Edito CMS, dzięki czemu jest on w pełni administrowany przez pracowników Urzędu Miejskiego w Sandomierzu.

Jędrzejów
Kolejnym przykładem rozwiązań e-marketingowych, zrealizowanych przez Ideo dla samorządów, jest portal informacyjny Urzędu Miejskiego w Jędrzejowie (www.umjedrzejow.pl). Serwis charakteryzuje się oryginalnym układem graficznym, przejrzystością oraz wysokim poziomem web usability. Oprócz aktualności, komunikatów miejskich czy szeregu ciekawych informacji o mieście, portal zawiera również funkcjonalności e-urzędu wspierające realizację on-line niektórych spraw administracyjnych.

Wszystkie serwisy powstały w oparciu o platformę do zarządzania treścią Edito CMS. Jak twierdzi Arkadiusz Michno, Dyrektor Generalny Ideo „realizacja tak wielu różnorodnych projektów dla sektorów publicznego i instytucjonalnego świadczy o tym, że marka Ideo jest rozpoznawana i doceniania nie tylko przez przedsiębiorstwa, ale także przez organizacje non-profit, pragnące optymalnie wykorzystać walory e-marketingu.”

Ideo Sp. z o.o. działa na rynku usług i technologii internetowych dostarczając skuteczne i konkurencyjne rozwiązania w obszarze e-marketingu, e-biznesu oraz e-government.

Firma obecna na rynku od 1999 roku i zatrudniająca 37 osób, zrealizowała dotychczas projekty internetowe dla ponad 300 firm oraz instytucji administracji publicznej. Wśród klientów Ideo znajdują się m.in.: LexisNexis, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Winterthur, Asseco Poland, Śnieżka, Koral, Zelmer, Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Miasta Kielce.

Ideo posiada autorskie, uznane na rynku produkty, na bazie których buduje serwisy internetowe oraz systemy intranetowe. Są to: EDITO – system klasy CMS (www.edito.pl) oraz LOGITO – system przeznaczony do zarządzania elektronicznym obiegiem informacji i dokumentów (www.logito.pl).

Firma jest Mecenasem Akademii Marketingu Questus, zrzeszającej szerokie grono polskich marketerów, a także współorganizatorem wielu ogólnopolskich konferencji branżowych, m.in. corocznego Kongresu PR.