e-nnovation kibicuje nowym trendom w e-commerce

Jak stworzyć ogólnoeuropejski biznes internetowy, gdy na kontynencie funkcjonuje 29 państw, 26 języków, 14 rodzajów systemów podatkowych i 8 rodzajów dostawy? Jak wykorzystać technologie mobilne w handlu internetowym? Czy w Europie Środkowo-Wschodniej może przyjąć się model re-commerce?

Między innymi nad tymi tematami zastanawiali się uczestnicy zakończonej we wtorek konferencji „e-nnovation – more than experience” organizowanej w Poznaniu przez Grupę Allegro.

Gwiazdą drugiego dnia konferencji był Don Dodge twórca pierwszej wyszukiwarki internetowej AltaVista, były dyrektor ds. rozwoju w Microsoft, który obecnie zarządza i doradza developerom projektującym dla Google. Swoje prezentacje przedstawili również m.in. Michael Sauer z Niemiec, który mówił o trendzie re-commerce coraz bardziej popularnym w zachodniej części Europy, Tomasz Drożdżyński z serwisu Tablica.pl, który opowiadał jak można zarabiać prowadząc darmowy serwis ogłoszeniowy czy Alex Barrera z Hiszpanii, który mówił o promowaniu nowych internetowych przedsięwzięć.

– e-nnovation to spotkanie praktyków branży e-commerce z całego świata. W tym roku gościliśmy ok. 700 specjalistów, dyrektorów zarządzających dużych firm m.in. z branży retail, właścicieli e-sklepów czy inwestorów, którzy spotkali się z osobistościami świata internetu – mówi Magdalena Krukowska Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Grupy Allegro. – Liczymy, że wymiana wiedzy i doświadczeń, która jest efektem konferencji przełoży się nie tylko na pojawienie się nowych projektów internetowych, ale również ułatwi handlowanie w sieci firmom, które do tej pory świetnie radziły sobie głównie poza internetem – dodaje.

W czasie imprezy zaprezentowano również siedmiu finalistów, autorów najlepszych projektów zgłoszonych na konkurs Start with e-nnovation. Wśród nich znaleźli się przedsiębiorcy internetowi z Chorwacji, Irlandii, Litwy, Francji, Hiszpanii, Egiptu, a także Polski.

Zwycięzcą konkursu, w opinii zarówno jury jak i publiczności, został projekt SuperMama, zaprezentowany przez dwie autorki pochodzące z Egiptu. Doceniono nie tylko kreatywny pomysł, ale także model biznesowy, który zdaniem jurorów sprawdzi się i w Egipcie i w różnych rejonach Europy. SuperMama to strona dla nowoczesnych mam, która pozwala na kompleksowe zarządzanie ich działaniami: od opieki na dziećmi, po żywienie, fitness czy inne sprawy pozadomowe. Innowatorki otrzymały nagrodę – 10 000 euro.

Rywalami zwycięskiego projektu były m.in. chorwacki Mediatoolkit, czyli narzędzie do analizy treści w sieci, aplikacja docTrackr ułatwiająca zarządzanie dokumentami, hiszpańska aplikacja e-learningowa Nubink, polski serwis społecznościowy dla piłkarzy – U21 oraz platforma BusyFlow, przeznaczona do zarządzania projektami i BalconyTV – irlandzki projekt przedstawiający nowy pomysł na promocję muzyki w sieci.

Źródło: Grupa Allegro