e-PIN – nowe zabezpieczenie przy płatnościach kartami w internecie. Wdrażają je Pekao i Alior

Bank Pekao poinformował klientów o zmianach w sposobie zatwierdzania transakcji kartami w internecie. Osoby, które nie korzystają z bankowości elektronicznej oraz klienci firmowi będą zatwierdzać operacje dodatkowo e-PIN-em. Nad podobnym rozwiązaniem pracuje Alior Bank.

fot. Shutterstock

Bank Pekao podaje, że sposób zatwierdzania transakcji internetowych dla użytkowników kart indywidualnych, którzy mają dostęp do bankowości internetowej Pekao24 lub używają Apple Pay nie zmieni się. Zmiana dotyczyć będzie klientów, którzy nie maja dostępu do serwisu internetowego Pekao24 oraz dla wszystkich kart biznesowych.

Obecnie klienci płacący kartą na stronach z zabezpieczeniem 3-D Secure muszą zatwierdzać transakcje jednorazowym kodem, który otrzymują na numer telefonu. Po zmianie dodatkowo bank poprosi o podanie kodu e-PIN przypisanego na stałe do karty płatniczej.

Pekao tłumaczy, że kod e-PIN klienci otrzymają SMS-em na numer telefonu, na który otrzymują obecnie SMS-y autoryzacyjne do transakcji internetowych. Wysyłka kodów e-PIN rozpocznie się we wrześniu. Po otrzymaniu kodu e-PIN, podczas kolejnej transakcji w internecie realizowanej z zabezpieczeniem 3-D Secure bank poprosi o podanie kodu e-PIN.

Nad podobnym rozwiązaniem pracuje Alior Bank. – Zgodnie z wymaganiami dyrektywy PSD2 mamy obowiązek stosowania silnego uwierzytelniania klienta (SCA). Rozwiązanie ePIN, nad którym pracuje Alior Bank, ma na celu umożliwienie klientom bezpiecznych zakupów w e-commerce – informuje biuro prasowe Aliora.

– Korzystając ze sklepu internetowego klient może skorzystać z dwóch ścieżek płatności. Pierwsze – to potwierdzenie operacji przy pomocy powiadomień push w aplikacji Alior Mobile. Druga możliwość, dla osób, które nie korzystają z aplikacji mobilnej, to potwierdzenie transakcji kodem z wiadomości SMS i dodatkowo ePINem. Ten indywidualny ePIN będzie służyć wyłącznie do płatności w internecie. Klient będzie mógł ustawić lub zmienić go za pośrednictwem call center banku – tłumaczą przedstawiciele Alior Banku.