E-sklep – pomysł na opłacalny kobiecy biznes

Badania i dane statystyczne pokazują, że Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Europie. Co trzecia firma w Polsce została założona i jest prowadzona przez kobietę. Potrzeba niezależności finansowej i elastycznego czasu pracy powoduje, iż kobiety szukają pomysłów na siebie. Jak wynika z badania PBS na zlecenie Eniro Polska, e-sklep może być jednym z pomysłów na opłacalny biznes dla płci pięknej.


87% właścicieli e-sklepu w Polsce ocenia jego prowadzenie jako opłacalne. Dla większości z nich, e-sklep jest nowym pomysłem na biznes i jak podkreśla ponad połowa głównym źródłem utrzymania. Dane pochodzące z badania Eniro Polska napawają optymizmem, szczególnie w kontekście Polek, dla których własny e-biznes może być szansą na samorealizację i pogodzenie pracy z życiem zawodowym.

 

W biznesie panie często wybierają branże związane z potrzebami kobiet lub dzieci. Są im bliższe, czują się w nich pewniej i odnoszą sukcesy. Dobrze rozumieją potrzeby swojej grupy docelowej i potrafią do niej skutecznie dotrzeć. Panie coraz odważniej poszukują również nisz rynkowych i mają wiele niesztampowych pomysłów. Jednym z rozwiązań na opłacalny biznes na obcasach i dobrym kanałem sprzedaży jest założenie własnego e-sklepu.

 

Otwarcie własnego butiku on-line nigdy nie było tak proste jak dziś w dobie możliwości technologicznych i dostępnych, przystępnych cenowo rozwiązań. Na rynku rozwijają się firmy, jak np. Eniro Polska, które udzielają profesjonalnego wsparcia przy budowaniu
e-sklepu oraz podpięciu wszystkich niezbędnych integracji z polskimi dostawcami usług, platformami płatności i usługami kurierskimi.

 

Przedsiębiorcom oferuje się także pomoc w innych obszarach, np. wykonaniu sesji zdjęciowej albo przygotowaniu profesjonalnych opisów produktów przez copywriterów. Często przygotowanie dobrego opisu i dobrych jakościowo zdjęć jest czynnikiem decydującym o zakupie produktu i ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym tłumaczy Agata Wartak, kierownik ds. produktów www i wideo, Eniro Polska.

 

Dynamicznie rozwijająca się w Polsce branża e-commerce sprzyja biznesowi kobiet, a ich potencjał zawodowy jest znaczący. Polskie kobiety, jak pokazuje jedno z badań PARP Przedsiębiorczość kobiet w Polsce można pod względem pozytywnego postrzegania szans na rynku zaliczyć do optymistek. Ponad 120 milionów kobiet na świecie w 67 krajach rozpoczyna prowadzenie własnej działalności gospodarczej realizując swoje marzenia i ambicje. Przedsiębiorczość kobiet w Polsce jest na jednym z wyższych miejsc w Unii Europejskiej, a odsetek firm zakładanych przez płeć piękną rośnie. Dla pań, które szukają pracy na własny rachunek, e-biznes może być dobrym rozwiązaniem. Opłacalność prowadzenia na przykład e-sklepu, jak potwierdza badanie PBS na zlecenie Eniro Polska i optymistycznych prognoz dla polskiego e-handlu, powodują że coraz więcej Pań rozważa możliwość uruchomienia własnego sklepu.

 

Jak otworzyć własny e-sklep podpowiada specjalista z zakresu e-commerce, wskazując 10 najważniejszych kroków:

  1. Sprawdź jaką masz konkurencję i jak wyglądają e-sklepy w Twojej branży.
  2. Przygotuj realistyczny biznes plan.
  3. Wymyśl nazwę i domenę.
  4. Zarejestruj firmę i dopełnij formalności: od założenia konta firmowego po kasę fiskalną.
  5. Wybierz odpowiednie rozwiązanie CMSowe.
  6. Podpisz umowę z firmą kurierską.
  7. Nawiąż współpracę z serwisem płatności on-line (np. PayU, DotPay) i zintegruj ze swoim sklepem.
  8. Przygotuj regulamin e-sklepu
  9. Pamiętaj o promocji swojego e-sklepu np. na serwisach aukcyjnych lub porównywarkach cenowych.
  10. W przypadku jakichkolwiek problemów zwróć się do firmy, która udzieli Ci profesjonalnego wsparcia przy zakładaniu e-sklepu.

Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych miesięcy liczba e-sklepów w Polsce przekroczy 23 tys. Pytanie ile z nich zostanie założonych i poprowadzonych przez kobiety?