eCard – ekspansja na rynku e-commerce, bankomaty na sprzedaż

Zarząd spółki giełdowej eCard S.A. ogłosił główne założenia strategii na lata 2010-2013. Do najważniejszych założeń strategii należy szczególna orientacja działalności w obszarze e-commerce (internetowe i mobilne systemy płatności) oraz kompleksowych usług dla akceptantów płatności bezgotówkowych. Obszar działalności biznesowej spółki będzie skoncentrowany wokół funkcji agenta rozliczeniowego.

– eCard ma silną i ugruntowaną pozycję na rynku e-płatności i ma ogromny potencjał, by wzmocnić swoją przewagę konkurencyjną – mówi Ewa Bereśniewicz-Kozłowska, prezes zarządu eCard SA. eCard obsługuje transakcje bezgotówkowe przy użyciu kart płatniczych i e-przelewów we wszystkich liczących się branżach działających online (finansowej, turystycznej, usługowej, detalicznej – głównie książki czy RTV/AGD).

Partnerami eCardu w każdej z wymienionych branż są najczęściej liderzy lub najszybciej rozwijające się spółki działające w danym obszarze rynku e-commerce. Według szacunków ekspertów branżowych, a także Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, wartość polskiego rynku e-commerce w 2009 roku wyniosła ok. 13 mld zł i wzrosła w porównaniu do roku poprzedniego o ok. 20 proc.

– Nasza pozycja na rynku e-commerce jest bardzo mocna i aby ją pielęgnować wciąż otwieramy się na kolejnych partnerów i nowe produkty. Dlatego planujemy także zwiększenie aktywności w nowych segmentach rynku – np. administracji publicznej tzn. takich przedsięwzięciach jak e-sąd. Już wkrótce zaoferujemy także kompleksowe usługi dla akceptantów płatności bezgotówkowych – dodaje Ewa Bereśniewicz-Kozłowska.

eCard, spółka działająca głównie jako agent rozliczeniowy na ekspansywnym rynku e-commerce oraz spółka, która mocno pozycjonuje się w obszarze innowacyjnych technologii na rynku e-płatności, zrestrukturyzuje także obszary działalności, które nie wpisują się w główne założenia strategii. Jednym z ważniejszych punktów założeń strategii na lata 2010-2013 jest podjęcie przez zarząd eCardu decyzji o sprzedaży bankomatowej części przedsiębiorstwa. Jednocześnie ten element wpisuje się w ogólną strategię zmierzającą do koncentracji działalności bankomatowej grupy SKOK wokół własnego centrum autoryzacyjno- rozliczeniowego. Działanie jest podyktowane porządkowaniem linii biznesowych w grupie SKOK oraz budowania przewagi konkurencyjnej w wyspecjalizowanych obszarach. Warto dodać, że eCard należy do grupy SKOK od kwietnia 2009 roku.

Podstawowe założenia strategii eCardu to przede wszystkim wprowadzenie wielu nowych produktów,  a w szczególności szybki rozwój na rynku innowacji technologicznych związanych z obszarem transakcji bezgotówkowych. Do priorytetów spółki należą współpraca z partnerami biznesowymi w zakresie budowy i obsługi sieci informacyjnych urządzeń samoobsługowych (infomatów), uruchomienie modułów do przyjmowania mikropłatności i płatności dedykowanych administracji publicznej, a także uruchomienie usługi przekazu internetowego z rachunku osobistego. Usługa polega na możliwości wypłacenia m.in. z bankomatu przez osobę trzecią środków bez użycia karty płatniczej, a z wykorzystaniem kodu numerycznego przesłanego osobie trzeciej np. SMS-em. W dalszej kolejności spółka wraz z partnerami zamierza zacząć aktywną działalność w obszarze budowy i utrzymania samoobsługowych urządzeń do sprzedaży biletów (biletomatów).

– eCard działa na rynku e-commerce już od 10 lat. Naszą siłą jest elastyczność i szybkie reagowanie na potrzeby klienta. Jestem przekonana, że nasza nowa strategia opracowana na lata 2010-2013 pozwoli nam na podwojenie obrotów z e-commerce, co przełoży się na nasze dodatnie wyniki finansowe – podsumowuje Ewa Bereśniewicz-Kozłowska.

Źródło: eCard S.A.