Edukacyjny program Fundacji BGŻ w 100 gimnazjach w całej Polsce

Od lutego Fundacja BGŻ, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Komenda Główna Policji przy wsparciu Minister Edukacji Narodowej będą przekonywać rowerzystów z mniejszych miejscowości, że warto „jeździć z głową”.

Program powstał z myślą o uczniach szkół gimnazjalnych z mniejszych miejscowości, którzy chcieliby zaangażować się w zwiększenie bezpieczeństwa na drogach w swoich lokalnych środowiskach.

Z przeprowadzonych na zlecenie Fundacji BGŻ badań wynika, że ponad połowa gimnazjalistów nie dba wystarczająco o swoją widoczność i bezpieczeństwo. Badania wykazały jednak, że co drugi gimnazjalista chciałaby wzbogacić swoją wiedzę na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym nowych przepisów wynikających z nowelizacji Ustawy Prawo o ruchu drogowym. Młodzi rowerzyści podkreślają także, że chcieliby wiedzieć, jak bezpieczniej uczestniczyć w ruchu drogowym.

Tworząc program stanęliśmy przed nie lada wyzwaniem – jak stworzyć ciekawy program dla młodych rowerzystów, który ich zainteresuje i dostarczy niezbędnej wiedzy?- powiedziała Małgorzata Zdzienicka – Grabarz, prezes zarządu Fundacji BGŻ. – Z doświadczenia wiemy, że choć gimnazjaliści to wymagający odbiorcy, to warto w nich inwestować. Wierzymy, że  pomogą nam propagować odpowiedzialne zachowania na drodze, co zaowocuje poprawą bezpieczeństwa drogowego w mniejszych miejscowościach. Koalicja, jaką stworzyliśmy wspólnie z partnerami – Krajową Radą BRD, Ministerstwem Edukacji Narodowej i Komendą Główną Policji, pozwala mieć pewność, że program spełni cele, które sobie stawiamy – dodała M. Zdzienicka – Grabarz.

Już w lutym w ramach I edycji programu, 100 miast rozpocznie walkę o tytuł najbezpieczniejszego, a do 5000 uczniów szkół gimnazjalnych z całej Polski trafią materiały edukacyjne przygotowane pod okiem ekspertów ds. BRD, w tym  film autorstwa Kuby Tarkowskiego, jednego z twórców animacji do „Jeża Jerzego”. Nauczyciele będą mogli dodatkowo wziąć udział w profesjonalnych warsztatach e-learningowych z zakresu BRD.

Opracowanie pomysłów na rozwiązanie problemów rowerzystów w mniejszych miejscowościach, lokalne kampanie społeczne, wspólne działania z władzami lokalnymi i mediami na rzecz BRD to tylko część z atrakcji przewidzianych dla gimnazjalistów.

Źródło: Bank BGŻ