Ekspansja zagraniczna poprzez e-commerce. Bank BNP Paribas zaprasza przedsiębiorców na kolejny cykl konferencji PHZ online

Handel online nie tylko zyskuje na popularności, ale staje się bardziej transgraniczny. O wynikających z tego możliwościach rozwoju współpracy polskich przedsiębiorstw z europejskimi i chińskimi partnerami będą rozmawiać uczestnicy kolejnego cyklu konferencji Polskiego Handlu Zagranicznego. Bank BNP Paribas zaprasza przedsiębiorców na trzy spotkania: 10, 13 i 31 maja 2021 r.

fot. REUTERS/Regis Duvignau/File Photo

– Jesteśmy świadkami rewolucji przyspieszonej przez pandemię. Izba Gospodarki Elektronicznej ocenia, że jeszcze w tym roku e-commerce będzie odpowiadał za niemal 20% całkowitej światowej sprzedaży detalicznej. Dlatego przygotowaliśmy dla przedsiębiorców trzy wydarzenia online na niezwykle aktualny temat e-handlu. Na każdym ze spotkań spojrzymy na niego z odmiennej perspektywy. Naszymi gośćmi będą eksperci PWC, PAIH, Izby Gospodarki Elektronicznej oraz przedsiębiorcy działający w tym segmencie na zagranicznych rynkach – zachęca Piotr Jabłoński, Dyrektor Departamentu Finansowania Handlu w Banku BNP Paribas.

Przedsiębiorcy mogą wybrać dowolne interesujące ich spotkania albo wziąć udział we wszystkich. Każde wydarzenie zakończy się sesją networkingową na platformie Zoom.

Pierwsza konferencja: „E-commerce na rynkach europejskich – okiem ekspertów” odbędzie się 10 maja o godz. 14:00. Zaproszeni prelegenci opowiedzą o uwarunkowaniach technologicznych, operacyjnych, społeczno-kulturowych i regulacyjnych europejskiego rynku e-commerce. Swoją wiedzą podzielą się: Michał Kreczmar, Dyrektor PWC odpowiedzialny za transformację cyfrową, który przedstawi prezentację: „Wprowadzenie do rozpoczęcia działalności e-commerce za granicą”, Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Wojciech Stando i Łukasz Chrabański, Kierownicy ZBH PAIH w Londynie i Frankfurcie, którzy podpowiedzą, jak prowadzić sprzedaż na tych rynkach.

13 maja o godz. 14:00 Bank BNP Paribas zaprasza na debatę: „E-commerce na rynkach europejskich – okiem przedsiębiorców”, z udziałem przedstawicieli firm, które mają doświadczenia w e-handlu na rynkach zagranicznych. W debacie reprezentowane będą: Grupa AB.pl – notowany na GPW lider na rynku dystrybucji sprzętu IT, X-PRESS COURIERS – renomowany dostawca usług kurierskich dla sektora e-commerce, MOTOS.pl – specjalizujący się w sprzedaży akcesoriów samochodowych oraz DOMATOR24.com i DIABLOCHAIRS.eu – czołowy producent foteli gamingowych i mebli biurowych.

W ostatniej konferencji: „Chiński e-commerce nowym globalnym standardem”, która odbędzie się 31 maja o godz. 10:00, wystąpią: Michał Bielewicz, ekspert rynku chińskiego e-commerce, który przedstawi prezentację „Chiński e-commerce – wymagające miejsce dla najlepszych. Jak umieścić i utrzymać w nim swój produkt?” oraz Małgorzata Zawisza, kierownik ZBH PAIH w Chengdu.

Program Handlu Zagranicznego (PHZ) to cykl konferencji na temat współpracy polskich przedsiębiorców z partnerami zagranicznymi z różnych krajów, organizowanych dwa razy w ciągu roku począwszy od wiosny 2018 r. Ich celem jest wspieranie rodzimych przedsiębiorców w ekspansji zagranicznej poprzez dostarczanie im wiarygodnej i rzetelnej informacji. Inicjatywa jest realizowana przez Bank BNP Paribas Polska we współpracy z Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE), Dun & Bradstreet oraz Polską Agencją Inwestycji i Handlu (PAIH). Patronat medialny nad wydarzeniem sprawuje dziennik Rzeczpospolita.

Źródło: BNP Paribas