Eksperci docenili stronę internetową BOŚ Banku

Strona BOŚ Banku uzyskała najlepszą ocenę w kategorii „strona główna i elementy serwisu” w trzeciej branżowej ocenie eksperckiej serwisów internetowych polskich banków. Analiza została przygotowana przez Making Waves pod patronatem Gazety Bankowej. Autorem serwisu jest SUPERMEDIA Interactive.

Wyniki analizy przedstawione zostały w raporcie „Banki w Internecie. Użyteczność portali banków działających na polskim rynku”. Oceniane były podstawowe aspekty serwisu, takie jak strona główna, prezentacja i opis produktów, logowanie do serwisu, bankowość elektroniczna. W kategorii „strona główna i elementy serwisu” najwyżej oceniony został serwis BOŚ Banku. W ocenie ogólnej serwis uzyskał szóste miejsce. 
Uzasadniając wybór strony głównej Banku Ochrony Środowiska jako najlepszej spośród ocenianych twórcy raportu napisali: „Wysoką ocenę (strona) zawdzięcza minimalizmowi i rozsądnemu rozplanowaniu elementów oraz przyjemnej i nieagresywnej palecie kolorów. Zastosowanie punktów startowych pozwala każdemu użytkownikowi szybko dotrzeć do interesujących go informacji czy to ze względu na profil użytkownika (przedsiębiorstwa, samorządy etc.), czy rodzaj aktywności, jaką chce podjąć (wypełnić formularz, obliczyć ratę kredytu). Zastosowanie dużych, czytelnych ikon do oznaczenia najważniejszych narzędzi, skraca czas potrzebny na zapoznanie się ze stroną. Dzięki oszczędnemu gospodarowaniu przestrzenią, łatwo dotrzeć do przycisków logowania, czy znaleźć numer infolinii.” (Raport „Banki w Internecie. Użyteczność portali banków działających na polskim rynku”, str. 8)

Serwis BOŚ Banku został najwyżej oceniony również pod względem rozwiązań nawigacyjnych. Docenione zostało proste i intuicyjne menu, konsekwentnie stosowane na podstronach, przemyślana struktura serwisu i wyraźny, zaznaczony w nawigacji, podział między ofertą i produktami a informacjami o banku. 

„Projektując nowy serwis BOŚ Banku dużą uwagę zwróciliśmy na dopasowanie go do potrzeb odbiorców. Szczególny nacisk położyliśmy na projekt strony głównej oraz rozwiązania nawigacyjne, dlatego szczególnie cieszy nas wysoka ocena serwisu właśnie w tych obszarach.” – mówi Piotr Pospieszny, Account Manager SUPERMEDIA Interactive, odpowiedzialny za realizację projektu dla BOŚ Banku.
 
W ogólnym rankingu najwyżej ocenione zostały strony PKO Banku Polskiego, Lukas Banku i mBanku. Pełna treść raportu dostępna jest pod adresem: http://interaktywnie.com/UserFiles/file/banki_w_internecie.pdf
Źródło: SUPERMEDIA Interactive