Eksportowy papier w najlepszym wydaniu

Emerson Polska wyeksportował w 2003 roku produkty o łącznej wartość ponad 11,5 mln PLN. Stanowi to 3-krotny wzrost w stosunku do wyniku za rok 2002. Obecnie udział eksportu w przychodach ze sprzedaży firmy wynosi już ponad 7,5 %. Prognozy analityków firmy na rok 2004 wykazują dalsze zwiększenie udziału produkcji eksportowej w ogólnych obrotach Spółki. „Sprzedajemy zarówno do krajów Unii Europejskiej jak i innych państw. Jakość marki Emerson zyskała duże uznanie także za granicą” – mówi Adam Banaszczyk, Prezes Emerson Polska. Grono zagranicznych klientów obejmuje firmy w Austrii, Niemczech, Rosji i Szwecji oraz na Litwie, Słowacji i Ukrainie. „Tylko w grudniu 2003 naszą fabrykę opuściło 25 ciężarówek, które dostarczyły zagranicznym odbiorcom ponad 500 ton produktów Emerson” – dodaje Prezes Banaszczyk.

Rok 2003 to dla Emerson Polska także rozwój oferty produktowo – usługowej. „Wprowadziliśmy na rynek większą gamę formularzy akcydensowych opracowanych w nowej szacie graficznej. Produkty te cieszą się coraz większym zainteresowaniem, głównie wśród klientów dużych sieci handlowych” – kontynuuje Prezes Emerson Polska. Nowym produktem marki Emerson są także etykiety samoprzylepne. Wciąż najlepiej sprzedaje się, „sztandarowy” wyrób, składanka komputerowa dwuwarstwowa z kolorową kopią i nadrukami „oryginał/kopia”. „Jednocześnie, nasza oferta wychodzi naprzeciw oczekiwaniom Klientów, którzy w coraz większym zakresie wymagają produktów dostosowanych do indywidualnych potrzeb – stąd silna pozycja rynkowa kategorii formularzy z nadrukiem, czyli papieru z elementami identyfikacji wizualnej klientów” – wyjaśnia dalej Prezes Banaszczyk.

Przychody Emerson Polska w 2003 roku zanotowały wzrost w odniesieniu do wyniku za rok 2002.

Przychody ze sprzedaży w 2003 roku zamknęły się kwotą prawie 149,5 mln PLN, o 8% większą niż w roku 2002. Do produkcji wyrobów Emerson wykorzystuje najwyższej jakości importowane surowce, których cena wyrażana jest w Euro. Ze względu na różnice kursowe europejskiej waluty, zysk firmy zmalał wynosząc nieco ponad 9 mln PLN (9,9 mln PLN w roku 2002).

Emerson Polska kontynuuje współpracę z największymi w Polsce sieciami marketów, do których należą Lyreco, Makro Cash & Carry i Selgros oraz sieciami handlowymi, takimi jak Biuro Plus czy Partner XXI, a także wiodącymi, nie zrzeszonymi hurtowniami artykułów papierniczych i biurowych (m.in. Antalis, Hasta, Helkra, KTS Centrum, Nenufar, Resgraph, Sedona).

Odbiorcami finalnymi, którzy zaopatrują się w wyroby Emerson na potrzeby własne są m.in. BPH, Bank Handlowy, Deutsche Bank Polska, Karpacka Spółka Gazownicza, PKO BP, PeKaO SA, Poczta Polska, Pomorska Spółka Gazownicza, Rafineria Gdańska, TP S.A. oraz WBK S.A.

Rok 2003 dla piotrkowskiej Spółki to także nowe kontrakty w zakresie usług personalizacji dokumentów i archiwizacji korespondencji realizowanych przez dział Emerson Data and Document Management (DDM). Otwarte w październiku 2002 centrum DDM jest najnowocześniejszym ośrodkiem w kraju i jedynym oferującym tak kompleksową usługę zarządzania korespondencją. Do grona klientów DDM w roku 2003 dołączyły takie firmy, jak m.in. UPC, Telewizja Kablowa Poznań, telewizja kablowa TESAT, Fiat Ubezpieczenia oraz Poczta Polska.

***

Emerson Polska z siedzibą w Piotrkowie Trybunalskim to największy w Europie producent samokopiującego papieru komputerowego, formularzy z nadrukiem indywidualnym oraz lider w produkcji rolek do kas fiskalnych i telefaksów na rynku polskim, a także wiodący dostawca kompleksowych usług outsorcingowych w zakresie personalizacji, archiwizacji cyfrowej i dystrybucji dokumentów. Roczne obroty firmy wynoszą 149,5 mln zł (2003). Obecnie Spółka zatrudnia 250 osób.