Elavon wprowadza prostsze zasady uwierzytelnienia transakcji do równowartości 500 euro

Elavon, globalny dostawca usług płatniczych, wprowadza prostsze zasady uwierzytelnienia transakcji do równowartości 500 euro, czyli do kwoty 2 razy większej niż wynoszą rynkowe standardy. Jest to korzystne zarówno dla sprzedających, jak i dla kupujących, a wynika z Analizy Ryzyka Transakcyjnego (TRA) Elavon.

Zdjęcie autorstwa Karolina Grabowska z Pexels

Bezproblemowa realizacja płatności dzięki TRA

Wskaźniki dotyczące oszustw związanych z płatnościami bezgotówkowymi są w przypadku Elavon niższe niż przeciętne. W rezultacie firma jest jedynym dużym dostawcą usług płatniczych w Europie, który przy transakcjach o niższym ryzyku poniżej 500 euro oferuje zwolnienie z obowiązku stosowania Silnego Uwierzytelnienia Klienta. Co ciekawe, norma branżowa dla tego typu zwolnień wynosi od 100 do 250 euro, więc pod tym względem Elavon wyprzedza konkurencję dwukrotnie. Jest to możliwe dzięki Analizie Ryzyka Transakcyjnego (TRA). Zapewnia ona klientom firmy bezproblemową realizację płatności, zmniejsza liczbę porzuconych koszyków i zwiększa sprzedaż dla sprzedawców detalicznych, takich jak Puma i niektóre z największych linii lotniczych na świecie.

– Firmy korzystające z usług Elavon i rozwiązania TRA mają wskaźnik akceptacji transakcji wyższy o ok. 3,5 proc. niż średnia w branży (wynosząca 88 proc.). Dzięki temu mogą zmaksymalizować swoją sprzedaż online, a jednocześnie minimalizować nadużycia. Analiza Ryzyka Transakcyjnego jest najbardziej korzystna dla dużych sprzedawców detalicznych, którzy przyjmują bardzo wiele płatności – mówi Pari Sawant, Global Head of Product, Elavon.

Bezpieczeństwo ponad wszystko

Obowiązująca od 2021 r. unijna dyrektywa o usługach płatniczych (PSD2) wprowadziła Silne Uwierzytelnienie Klienta (Strong Customer Authentication). SCA to proces, który pozwala dokładniej identyfikować rzeczywistych posiadaczy kart płatniczych, aby zwiększyć bezpieczeństwo handlu elektronicznego. Jednak ta dodatkowa ochrona może spowodować wydłużenie procesu transakcji, co często prowadzi do „porzucania koszyków” w e-sklepach oraz zmniejsza satysfakcję klienta.

– Opóźnienia w procesowaniu płatności i niski poziom akceptacji powodują, że prawie jedna na pięć (19 proc.) transakcji zostaje przerwana. TRA optymalizuje proces płatności, maksymalizując sprzedaż, i jednocześnie zapobiega oszustwom. Wykorzystuje do tego analizę ryzyka oraz scoring, czyli ocenę wiarygodności podmiotu. Przy średniej wartości transakcji, która wynosi w branży lotniczej około 170 euro, a u dużych sprzedawców detalicznych – 30-50 euro, wzrost liczby zatwierdzeń transakcji może znacząco zwiększyć przychody firm – mówi Rafał Gołębiewski, Head of SMB Poland, Germany and Nordics, Elavon. – Zachowanie bezpieczeństwa w handlu elektronicznym jest najważniejsze, a system TRA pozwala na płynny i bezproblemowy przepływ płatności – dodaje.

– Elavon jest naszym ważnym partnerem. Wspierał PUMA E-commerce Europe w czasie dużej niepewności gospodarczej. Firma zapewniła nam innowacyjne podejście techniczne, aby zminimalizować negatywny wpływ Silnego Uwierzytelniania Klienta na transakcje. Dzięki temu PUMA była w stanie utrzymać swoje wskaźniki autoryzacji na wysokim poziomie.  Mogliśmy spełniać wymogi PSD2 przy jednoczesnym zmniejszeniu przeszkód dla płatności, które zostały zatwierdzone jako bezpieczne – mówi Marcus Riese, Senior Payment Specialist Ecommerce Europe w PUMA.

Źródło: Elavon