Elzab reaguje na trendy

Polacy coraz chętniej zaopatrują się osiedlowych supermarketach. Sklepy te mają bogatą ofertę i proponują klientom towary w dobrych cenach. Ich niewątpliwą zaletą jest też wygodne położenie. W każdej chwili można wyskoczyć po przysłowiowe „gorące bułeczki”. O zjawisku tym świadczą coraz częstsze zmiany w sektorze sklepów o dużej powierzchni.

– W handlu coraz wyraźniej widać ostatnio dwa trendy. Pierwszy z nich to łączenie się mniejszych sklepów w sieci handlowe i ich rozbudowa do placówek średniej wielkości. Często dochodzi także do przejęcia sklepów należących do mniejszych, zwykle krajowych sieci handlowych przez większe. Drugi zauważalny trend, to „pączkowanie” hipermarketów w mniejsze sklepy. Za przykład posłużyć tu może sieć osiedlowych sklepów samoobsługowych „Aro” należąca do właścicieli hipermarketów „Makro” czy powstanie sklepów Carrefour Express – mówi Jerzy Malok – wiceprezes ds. handlu ELZAB SA .

Te tendencje sprzyjają procesowi łączenia się spółek ELZAB, Exorigo i Upos. Dotychczas te trzy firmy działały oddzielnie dla odmiennych podmiotów gospodarczych, świadcząc różne usługi. ELZAB dostarczał swoje produkty głównie do sieci krajowych średniej wielkości (Społem, drogerie Natura), Upos i Exorigo oferowały kompleksowe rozwiązania z zakresu IT do większych sklepów z kapitałem zagranicznym (Auchan, Carrefour, Tesco.).

– ELZAB zawsze stawiał na rozwiązania systemowe. Oprócz sztandarowych produktów – systemowych kas fiskalnych – oferujemy klientowi całą gamę współpracujących ze sobą akcesoriów usprawniających pracę w sklepie. Nasze produkty nie mają służyć wyłącznie do rejestracji sprzedaży, ale też być źródłem wielu informacji – mówi Jerzy Biernat, prezes ELZAB.

Połączone spółki są w stanie objąć swoją ofertą różne kategorie sklepów wielkopowierzchniowych. Zarówno samoobsługowe sklepy osiedlowe jak i hipermarkety.

– Dzieląc się doświadczeniami wyniesionymi ze współpracy z różnymi klientami będziemy mogli wzajemnie się inspirować. Przekazywanie know-how i sprawdzonych praktyk wypracowanych na gruncie współpracy z dotychczasowymi klientami, zaowocuje dokładniejszym zrozumieniem ich potrzeb. Pozwoli nam to na optymalizację rozwiązań, zwłaszcza dla sklepów, które się integrują – dodaje Jerzy Biernat.

W takim przypadku niezwykle istotne jest połączenie istniejącego systemu ewidencji i zarządzania sprzedażą z systemem nowego właściciela. Właśnie na tym etapie połączone siły i wiedza spółek ELZAB, Upos i Exorigo mogą odegrać znaczącą rolę – klienci zyskają bowiem możliwość doboru najkorzystniejszej opcji kompleksowego wyposażenia sklepów w systemy fiskalne i zarządzania sprzedażą.

– Współpracując od lat z ELZABEM i obserwując jego pozycję rynkową, niezawodność i renomę produkowanych urządzeń, jesteśmy pewni, że planowana integracja kapitałowa wzmocni pozycję wszystkich spółek – mówi mówi Paweł Dudziuk udziałowiec i prezes zarządu Exorigo – Dzięki wzajemnemu uzupełnianiu się ofert Exorigo i UPOS oraz wspólnie z ELZABEM będziemy w stanie zaadresować tendencje występujące na rynku. Z jednej strony tam gdzie duże, międzynarodowe organizacje handlowe intensywnie budują sieci franczyzowe w oparciu o mniejsze formaty sklepów, Elzab uzupełni naszą ofertę o produkty i wiedzę z zakresu działania mniejszych podmiotów detalicznych, pozwalając nam na przygotowanie kompleksowej oferty dla naszych dotychczasowych klientów w ich nowym obszarze działania. Z drugiej strony chcemy także wykorzystać referencje, wieloletnie doświadczenie i pozycję rynkową Elzab-u oraz zainteresować dystrybutorów i dealerów zabrzańskiego producenta kas, aby wspólnie z nimi dotrzeć z ofertą systemów IT do średnich i małych firm handlowych rozwijających sieci detalicznej sprzedaży – dodaje.