Umowa sprzedaży
4 sierpnia podpisana została finalna umowa nabycia 10-procentowego pakietu za kwotę 120 tys. 120 zł. Warunkiem jej podpisania, uwzględnionym we wcześniejszej umowie przyrzeczenia, było wejście EM Labu na rynek alternatywny New Connect na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie SA. EM Lab zadebiutował na New Connect 24 lipca 2008 r.
Nabycie pakietu przez EM Lab nie wpływa na sytuację samej Eskadry. 10-procentowy pakiet udziałów w agencji Grupa Eskadra kupiony został przez EM Lab od Tomasza Michalika, właściciela agencji interaktywnej Insignia, który nie jest powiązany z władzami Eskadry ani operacyjnie zaangażowany w tę spółkę.
Silna marka
Grupa komunikacyjna Eskadra to jeden z pionierów polskiego marketingu. Eskadra jako marka istnieje od 1994 roku. W chwili obecnej w grupie komunikacyjnej Eskadra działają specjalistyczne agencje, zorientowane na konkretne usługi komunikacji marketingowej.
– Eskadra to marka bardzo dobrze znana na rynku. Pozyskanie udziałów w jednej ze spółek tworzących grupę komunikacyjną Eskadra jest ważne w strategii naszego rozwoju – mówi Tomasz Grzybowski, członek Rady Nadzorczej EM Lab.
W 2007 roku Grupa Eskadra sp. z o.o. uzyskała przychody na poziomie 13 mln 124 tys. zł. Zysk brutto Grupy wyniósł 552 tys. zł, a zysk netto – 371 tys. zł.
Początek drogi
Jednym z celów emisji akcji i debiutu na Giełdzie było dla EM Labu uzyskanie środków umożliwiających zaangażowanie kapitałowe w inne firmy z branży. Nabycie udziałów w Eskadrze wpisuje się w tę strategię, stanowiąc początek drogi akwizycji.
W perspektywie kilku najbliższych lat EM Lab chce uzyskać pozycję lidera i eksperta w dziedzinie marketingu doświadczeń na polskim rynku komunikacji marketingowej.