EM Lab SA debiutuje na New Connect

4,1 mln w IPO

W ofercie prywatnej z maja br. spółka pozyskała 4 mln 85 tys. zł od 36 inwestorów. EM Lab SA zakładał trzy cele emisji: uzyskanie środków na dalszy szybki rozwój organiczny, zwiększenie środków obrotowych spółki i zgromadzenie kapitału na ewentualne przejęcia innych podmiotów. Funkcję animatora rynku EM Lab SA powierzył Beskidzkiemu Domowi Maklerskiemu.

Wycena akcji

Dexus Partners – autoryzowany doradca spółki – przedstawił rekomendację wyceny akcji na poziomie 3,82 zł (wobec ceny emisyjnej 3,60 zł). Wycena dokonana została metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych. Przy uzyskanej wycenie mnożnik cena do zysku netto, z uwzględnieniem wyników finansowych wypracowanych w pierwszym półroczu 2008 roku, wynosi 30,7. Dla porównania – mediana tego samego mnożnika spółek z branży notowanych już na GPW (Adv.pl, CAM Media, Compress, K2 Internet, Liberty Group) wynosi około 25,5.

Uzyskana wycena EM Lab SA zawiera pewną premię w stosunku do branży, ponieważ EM Lab SA zanotował w roku 2007 wzrost zysku netto o 329 proc., podczas gdy mediana dynamiki zysku netto pięciu analizowanych spółek wyniosła w tym samym czasie 46 proc. Em Lab SA zatem odnotował w 2007 roku wzrost zysku netto kilkukrotnie przewyższający wzrost średni w branży, co – zdaniem autoryzowanego doradcy – uzasadnia wycenę na poziomie nieco wyższym niż w przypadku giełdowych konkurentów.

Wzrost w I półroczu

W ciągu sześciu miesięcy 2008 roku EM Lab SA osiągnął sprzedaż w wysokości 7 mln 651 tys. zł, co odpowiada ponad 20-procentowemu wzrostowi w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk brutto w pierwszym półroczu 2008 roku wyniósł 736 tys. zł, wzrastając o 32 proc. wobec poziomu z pierwszego półrocza 2007 roku.

– Wyniki wypracowane w pierwszym półroczu uważam za informację pomyślną i miarodajną dla inwestorów. Osiągnięte rezultaty nie tylko pokazują dobre podstawy spółki, ale i obrazują naszą strategię rozwoju. Nie obiecujemy kilkusetprocentowych wzrostów rok do roku, ale przewidywalny, długoterminowy rozwój na stabilnym poziomie 20-30 procent rocznie – mówi Julian Kozankiewicz, prezes EM Lab SA.

Ku dobrym praktykom

Zgodnie ze swoją długofalową strategią, EM Lab SA, choć debiutuje na rynku nieregulowanym, od samego początku chce wdrażać standardy ładu korporacyjnego. Pierwszym działaniem w tym obszarze jest poszerzenie składu Rady Nadzorczej o członków niezależnych – niezwiązanych z Zarządem i interesami ekonomicznymi głównych udziałowców. W Radzie Nadzorczej EM Lab SA zasiada Jacek Welc (członek wielu Rad Nadzorczych; niezależny konsultant w zakresie kontrolingu oraz zarządzania finansami przedsiębiorstw, doradca spółek giełdowych, uczestnik audytów i wycen). Drugim członkiem niezależnym, który w sierpniu br. dołączy do Rady Nadzorczej, jest Hubert Janiszewski (m.in. członek Rady Nadzorczej Deutsche Bank Polska SA, przewodniczący Rady Nadzorczej DB Securities SA, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej PGF SA).

Akcje dla kadry menedżerskiej

Pięciu znaczących akcjonariuszy Agencji Marketingu Doświadczeń EM Lab SA (Filip Friedmann, Tomasz Grzybowski, Julian Kozankiewicz, Jacek Olechowski, Marek Żołędziowski) przeznaczyło 1 proc. z łącznej puli własnych akcji na program opcyjny dla kluczowych pracowników i kadry menedżerskiej. Program opcyjny jest formą gratyfikacji pracowników ważnych dla rozwoju firmy. Polega na zaoferowaniu określonego pakietu akcji znacznie poniżej ceny rynkowej.

– Chcemy wdrożyć w IV kwartale tego roku dwuletni program opcyjny, oparty na realizacji wyniku finansowego spółki. Celem naszego działania jest wysłanie wyraźnego sygnału do osób kluczowych w agencji, że dominującym akcjonariuszom zależy na ich motywacji i zaangażowaniu w dalszy rozwój spółki. Jednocześnie to również pozytywna informacja dla pozostałych inwestorów, którzy nie będą partycypować w kosztach programu opcyjnego, czerpiąc korzyści z efektów jego zastosowania – mówi Tomasz Grzybowski, członek RN i jeden ze znaczących akcjonariuszy EM Lab SA.

Perspektywy i nowe budżety

O realizacji celów biznesowych i organicznym rozwoju spółki świadczą nie tylko dotychczasowe wyniki, ale i obecnie wygrane przetargi. Spółka wygrała przetarg na obsługę Polskiej Grupy Energetycznej SA podczas cyklu 8 wakacyjnych imprez. Agencja zbuduje specjalną „strefę” – zaprojektowaną jako miejsce i formuła zabawy rodzinnej – zapewniając uczestnikom atrakcje dla różnych grup wiekowych oraz zajęcia związane z dyscyplinami sportowymi, które wspiera PGE SA.

Kolejnym nowym projektem EM Lab SA jest pomysł i realizacja projektu wyjazdowego dla partnerów i dystrybutorów Canal+ Cyfrowy Sp. z o.o. EM Lab SA wygrała także przetarg na realizację dużego wizerunkowego projektu eventowego dla operatora telekomunikacyjnego. Projekt zostanie zrealizowany jeszcze w tym roku.

Koniec pierwszej połowy 2008 roku to także wielki sukces projektu „BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park”, w którego realizację zaangażowany był EM Lab SA. Zorganizowane przez agencję „Miasteczko Formuły 1” odwiedziło w tym roku 160 tys. osób, a wydarzenie znalazło oddźwięk w kilkudziesięciu publikacjach prasowych i telewizyjnych. Obecnie jednym z większych projektów EM Lab SA jest obsługa strefy Play podczas projektu „Plaża” realizowanego wspólnie z TVN – jeden z największych wakacyjnych road-show w kraju.

W ocenie branży

W rankingu „Top eventy 2007”, w którym specjaliści od marketingu bezpośredniego wybierali najlepsze wydarzenia zorganizowane przez firmy w Polsce, spośród dziesięciu najlepszych projektów dwa zostały zrealizowane przez EM Lab SA. W finałowej dziesiątce znalazły się projekty „Plaża” (ubiegłoroczna edycja wspólnej akcji wizerunkowej Play i TVN w 10 nadmorskich miejscowościach) oraz „BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park”.

W konkursie organizowanym przez „Media & Marketing Polska” i Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego EM Lab SA był zdobywcą 2 wyróżnień Golden Arrow 2008.