Badania pokazują, że Polacy nadal nie posiadają umiejętności oszczędzania i zarządzania własnym kapitałem. Często pojawiają się też problemy ze spłatą bieżących zobowiązań. Joanna Berlińska, Menedżer ds. Marketingu firmy emFinanse, Doradcy Finansowi: – Wszystko to sprawia, że coraz więcej Polaków popada w tak zwane „złe długi”. Niespłacane należności prowadzą do narastania odsetek. W ostateczności zadłużenie osiąga poziom, z którym ciężko jest sobie poradzić.
Analizując różne badania oraz sytuację Polaków, którzy coraz chętniej sięgają po różne rozwiązania i propozycje kredytowe, specjaliści firmy emFinanse zdecydowali się na opracowanie projektu kampanii edukacyjnej, której celem jest nauka planowania wydatków, analizowania własnej sytuacji finansowej oraz podejmowania optymalnych decyzji i wyborów. – Taka była właśnie geneza powstania naszej akcji – tłumaczy Joanna Berlińska, ekspert z emFinanse.
W ramach akcji mieszkańcy największych miast Polski mają możliwość wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach grupowych. – Spotkania mają charakter interaktywny, co oznacza, że polegają nie tylko na wykładzie prowadzonym przez naszych ekspertów, ale także na wspólnym rozwiązywaniu przykładowych problemów i zagadnień finansowych opracowanych przez specjalistów – tłumaczy Joanna Berlińska. – Dzięki temu uczestnicy otrzymują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne umiejętności, które okazują się pomocne w późniejszym planowaniu własnych wydatków i zarządzaniu budżetem domowym.
W dniu szkolenia dyżur w poszczególnych miastach pełnią również eksperci z zakresu wydatków osobistych. – Każdy uczestnik ma więc możliwość indywidualnych konsultacji, podczas których uzyska cenne uwagi i wskazówki, a często nawet rozwiązania konkretnych problemów – mówi Joanna Berlińska z emFinanse. – Osoby, które nie były w stanie uczestniczyć w szkoleniach, mieli możliwość uzyskania porad telefonicznie, co zapewniały dyżury pełnione przez specjalistów w dniu szkolenia. Z tej propozycji skorzystało już kilkaset osób.
– Kampania od samego początku cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W Łodzi, Katowicach i Poznaniu uczestniczyło ponad sto osób – wylicza Joanna Berlińska. – Podobnym zainteresowaniem projekt cieszy się wśród wrocławian. Już w pierwszych dwóch dniach od rozpoczęcia lokalnej kampanii informacyjnej zgłosiło się do nas kilkudziesięciu uczestników.
Szkolenie we Wrocławiu rozpoczyna się o godzinie 17.00. Jednak przez cały dzień dyżur pełnią specjaliści z zakresu wydatków osobistych, którzy udzielają porad zarówno telefonicznie, jak i podczas indywidualnych konsultacji.