Ergo Hestia: 1000 użytkowników aplikacji AutoWycena 2.0

Z aplikacji AutoWycena 2.0. służącej do samodzielnej wyceny szkód komunikacyjnych skorzystało już niemal 1000 klientów ERGO Hestii. Narzędzie, wdrożone przez ubezpieczyciela na początku maja, ocenia uszkodzenia pojazdu i proponuje kosztorys naprawy w kilkadziesiąt sekund wykorzystując sztuczną inteligencję. By z niego skorzystać, wystarczy przesłać zdjęcia uszkodzonego samochodu.

Ergo Hestia

AutoWycena 2.0. umożliwia przesłanie zdjęć pojazdu za pomocą aplikacji internetowej zainstalowanej na smartfonie lub tablecie. Na podstawie wykonanych przez klienta zdjęć opatentowana technologia identyfikuje pojazd wykorzystując numer VIN, a następnie oblicza proponowaną kwotę odszkodowania wykorzystując AI. Przy wykorzystaniu analizy obrazu oraz sztucznej inteligencji określany jest rozmiar, rodzaj, lokalizacja i kwalifikacja uszkodzeń. Następnie propozycja rozliczenia szkody trafia bezpośrednio do klienta. Dzięki temu klienci w kilkadziesiąt sekund otrzymują propozycję kwoty odszkodowania.

„Już po miesiącu działania aplikacji widzimy, że zastosowane rozwiązania zostały dobrze przyjęte przez klientów, którzy chętnie z niego korzystają. Dzięki temu możemy jeszcze bardziej przyspieszyć proces likwidacji szkód i wypłaty odszkodowania” – mówi  Marcin Seklecki, dyrektor ds. Likwidacji Szkód Komunikacyjnych w ERGO Hestii. „Klienci doceniają aplikację przede wszystkim za jej intuicyjność i prostotę obsługi. Pozytywne oceny zbiera też łatwy proces załączania dokumentów oraz szybkość wypłaty odszkodowania. Szacujemy, że do końca br., roku z aplikacji skorzysta co drugi klient zakwalifikowany do tej uproszczonej ścieżki obsługi” – dodaje Marcin Seklecki.

AutoWycena to kolejne, innowacyjne rozwiązanie stosowane przez ERGO Hestię w obszarze likwidacji szkód. Inną, popularną wśród klientów bezpłatną usługą są video-oględziny. Jest to proces przeprowadzany zdalnie przez opiekuna szkody i klienta, który przy wykorzystaniu smartfona oraz dedykowanej platformy ERGO Hestii samodzielnie wykonuje zdjęcia uszkodzeń auta. W całym procesie klient nie wykonuje żadnych czynności poza wskazywaniem uszkodzeń za pomocą obiektywu w smartfonie. Po zakończeniu oględzin, opiekun szkody sporządza kosztorys naprawy i wysyła go do klienta mailem. Jeżeli klient go zaakceptuje – następuje wypłata odszkodowania. By skorzystać z tej możliwości wystarczy zasięg sieci komórkowej i dostęp do internetu w telefonie.

„Proces wideo-oględzin na celu przede wszystkim skrócenie czasu likwidacji szkody. Dzięki temu klienci nie muszą oczekiwać na przyjazd likwidatora. W przypadku szkód komunikacyjnych video-oględziny przeprowadzamy nie tylko w Polsce, ale też w innych państwach Europy” – podsumowuje Seklecki.

Źródło: Ergo Hestia