Ergo Hestia zaufała dealerom

Ergo Hestia jako pierwsze towarzystwo ubezpieczeniowe w Polsce maksymalnie skraca czas likwidacji szkód. – Skorzystają na tym przede wszystkim dealerzy! – przekonuje Beata Pogorzelska, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Pakietów Komunikacyjnych STU Ergo Hestia

Jak to możliwe?

Beata Pogorzelska: – Pozwala na to nowoczesna platforma AudaNet, która daje możliwość pełnej obsługi procesu likwidacji szkód przez Internet. Począwszy od zgłoszenia, przez przekazywanie dokumentacji, uzgodnienie zakresu naprawy, aż do samej wypłaty odszkodowania. W tradycyjnej procedurze każdy z tych etapów był traktowany oddzielnie. I zajmował oddzielny czas.

Komu przede wszystkim?

– Warsztatom i klientom. Dealer dzięki AudaNetowi może obsłużyć klienta dużo szybciej. To, co kiedyś trwało nawet trzy dni, dzisiaj może trwać kwadrans! Dodatkowo, dealer nie musi już czekać na kolejne oględziny. Sam robi zdjęcia uszkodzonego pojazdu swoim aparatem i zdjęcia wysyła przez AudaNet. Nie musi też wypełniać ton dokumentów i czekać na kuriera, bo wszystko przesyła się przez sieć. W tym czasie może już rozpocząć naprawę pojazdu. Samochody dzięki temu nie zalegają dniami na chodniku przed warsztatem w oczekiwaniu na swoją kolej. Tym samym klienci są bardziej zadowoleni, bo obsługiwani ekspresowo.

Państwo też macie z tego korzyści?

– Naturalnie. Dzięki systemowi mamy niższe koszty, bo nie angażujemy ekspertów. Jest też drożny kontakt z warsztatami, dzięki czemu unikamy błędów i mamy – podobnie jak dealerzy – całkowitą kontrolę nad przepływem pieniędzy. Zresztą kosztów też jest mniej niż w tradycyjnej formie likwidacji szkód. Kiedyś za przygotowanie kosztorysu płacił warsztat. Teraz my to robimy. Wszystko oczywiście przez Internet. Nawet ceny części zamiennych są aktualizowane dzięki sieci.

Na dodatek oszczędzacie papier.

– Ekologia to ważny kierunek również dla naszej firmy. Wprowadzając korespondencję elektroniczną rezygnujemy z ton papierów, kopert, znaczków. Dla bezpieczeństwa wszelkich danych, przechowujemy je w Szwajcarii przez pięć lat.

Naprawdę Ergo Hestia jako pierwsza w Polsce wprowadziła AudaNet?

– W Polsce jest tylko u nas. Jak na razie w tym innowacyjnym systemie z Ergo Hestią współpracuje ponad 400 warsztatów. Miesięcznie opracowujemy wspólnie 2,5 tys. spraw. Zanim jednak zaczęliśmy wprowadzać AudaNet niespełna rok temu, byliśmy już po ośmiu miesiącach testów, które sprawiły, że dziś możemy się cieszyć produktem zaakceptowanym przez środowisko dealerów. Niemniej jednak wciąż go udoskonalamy. Cel jest jeden: skrócić czas niezbędny do rozpoczęcia właściwej naprawy pojazdu.

Ale czy to możliwe na przykład w małym warsztacie samochodowym?

– Tak, bo to bardzo łatwe. Obsługi programu do likwidacji szkód można nauczyć się w trzy godziny. Nie trzeba też być mistrzem fotografii, żeby robić zdjęcia do dokumentacji. Sprzęt fotograficzny wysokiej klasy też jest zbędny. Wystarczy zwykły komputer z internetem i prosty aparat.

Jak AudaNet sprawdza się w oczach dotychczasowych użytkowników?

– Przede wszystkim są dumni, że zaproponowaliśmy im taki tryb pracy. To w końcu oferta nie dla wszystkich, a dla najbardziej zaufanych dealerów. Korzystający z niej od jakiegoś czasu mówią wprost: nie było do tej pory towarzystwa ubezpieczeniowego, które by tak zaufało dealerowi. My zaufaliśmy i nie żałujemy.
Źródło: Grupa Ergo Hestia