Erkult touroperatora Adriatyk – internetowe wejście na rynek niemieckojęzyczny

Od wielu lat jesteśmy niekwestionowanym liderem rynku polskiego wyjazdów do Chorwacji. Od kilku sezonów systematycznie wprowadzamy nowe kierunki. Nasze wieloletnie doświadczenie w branży, setki tysięcy zadowolonych klientów i przede wszystkim bardzo szeroka oferta (sezon 2006 ponad 80 000 imprez) od dawna wzbudzały zaciekawienie na sąsiadujących rynkach – mówi Martyna Fon, PR Manager Adriatyk.

Genealogia nazwy portalu „Erkult”, jest złożona, impulsem były dobre skojarzenia i znajomość specyfiki rynku niemieckojęzycznego. Erkult powstał z połączenia słów Erholung (wypoczynek, wczasy) oraz Kult (kult). Dążymy do tego, żeby wczasy spędzane z nami osiągnęły status kultu. Tak tłumaczymy też nas slogan reklamowy „damit Erholung zum Kult wird”
– wyjaśnia Jacek Wawrzynowicz, Manager Rynku.

Za pośrednictwem serwisu Erkult.de można zarezerwować miejsca noclegowe w różnym standardzie oraz wczasy zorganizowane z dojazdem autokarowym i samolotowym.

Znalezienie odpowiedniego obiektu odbywa się na kilka sposobów. Do najpopularniejszych należą mapki interaktywne i wyszukiwarka bazodanowa. Ofertę podzieliliśmy także ze względu na preferencje np.: dla rodzin z dziećmi, płetwonurków, naturystów, spacerowiczów itp. Mamy też propozycje ekskluzywnych hoteli, sportów extremalnych, wyjazdów biznesowych oraz relaksacyjno zdrowotnych w obiektach typu SPA –
mówi Martyna Fon.

Jak dużym zainteresowaniem cieszy się portal, świadczą statystyki oglądalności i pierwsze rezerwacje już po 3 dniach od uruchomienia.

Pierwsza rezerwacja była zrobiona dla dwóch osob z Passewalk. Klienci kupili 10-dniowe wczasy w Sibeniku w hotelu Ivan. Ponadto pośredniczyliśmy w znalezieniu połączenia lotniczego z Berlina do Splitu linia „low cost” Germanwings i zorganizowaliśmy transfer do hotelu. Pierwszy obrot wyniosł aż 1347,30 Euro
– podkreśla Jacek Wawrzynowicz.

To dobrze – dodaje Martyna Fon, bo od obrotów zależą nasze działania promocyjne. Integralnym elementem naszej strategii jest odpowiednia komunikacja z rynkiem, tak wizualna jak i informacyjna. Po wnikliwej analizie mającej na celu określenie audytorium docelowego dostosowaliśmy layout strony, który w wersji niemieckojęzycznej jest trochę bardziej spokojny i schematyczny. Dodatkowo zmodyfikowaliśmy formularze rezerwacyjne, ‘warunki uczestnictwa’ i umowę. Wielomiesięczne studium tamtejszego rynku turystycznego w zakresie prawa i ustawodawstwa skutkowało rozszerzeniem klauzuli w umowie ubezpieczeniowej z naszym partnerem SIGNAL IDUNA.

W kwestiach finansowych naszym strategicznym partnerem jest bank Hypovereinsbank München. Wkrótce ruszy oferta promocyjna tzw: bonus marketing dla klientów tego banku oparta o system afiliacyjny. To, co już znakomicie sprawdziło się na rynku polskim przekłada się na ogromne zainteresowanie partnerów niemieckich. Adriatyk w Polsce na zasadach bonusów współpracuje już z: Deutsche Bankiem, InvestBankiem, BZWBK, mBankie, BPH i CitiBankiem.