eService i MYPINPAD opracowały SoftPOS na Androida wykorzystującego technologię Visa Tap to Phone

eService oraz MAYPINPAD zawarły umowę o  współpracy w dziedzinie rozwoju i wdrażania nowoczesnych technologii płatniczych. Jednym z jej pierwszych efektów będzie pilotaż koncepcji rozwiązania SoftPOS działającego w oparciu o technologię Visa Tap to Phone. W odróżnieniu od dotychczas testowanych, ma ono umożliwiać w pełni funkcjonalne i bezpieczne przyjmowanie płatności za pomocą różnych modeli smartfonów korzystających z systemu Android.

fot. Shutterstock

Rozwiązania umożliwiające wykorzystanie smartfona jako urządzenia spełniającego rolę terminala płatniczego są od pewnego czasu testowane przez wiodących przedstawicieli branży płatniczej na świecie. Prace takie  odbywają się również w Polsce. Już w 2019 roku prowadził je eService. Wyniki testów udowodniły, że istnieje zapotrzebowanie na lekkie, łatwe w obsłudze rozwiązanie umożliwiające każdemu przedsiębiorcy bezpieczne przyjmowanie płatności kartą na własnym urządzeniu mobilnym.

W ramach wspólnych działań zostanie m.in. przygotowane i przeprowadzone pilotażowe wdrożenie nowego, zaawansowanego rozwiązania SoftPOS, do przyjmowania na smartfonie płatności, które dzięki możliwości bezpiecznego zastosowania autoryzacji za pomocą PIN nie będą ograniczone kwotowo. Tworzona w tym celu aplikacja mobilna zapewni współpracę z różnymi modelami smartfonów korzystających z systemu Android, wyprzedzając wcześniej testowane projekty. Nowe rozwiązanie ma szansę pojawić się nie tylko na rynku polskim, ale także innych rynkach europejskich, na których działa eService.

Partnerem przedsięwzięcia jest międzynarodowa organizacja płatnicza Visa, która będzie m.in. sprawować nadzór nad zgodnością testowanego projektu z najwyższymi standardami bezpieczeństwa. Wypracowane przez eService i MYPINPAD rozwiązanie ma zostać wdrożone w ramach programu Visa Tap to Phone (TTP). Jest to technologia, która umożliwia łatwe przyjmowanie płatności za pomocą smartfona, bez konieczności używania dodatkowego sprzętu – wystarczy jedynie pobrać odpowiednią aplikację. Oznacza to, że miliony sprzedawców na całym świecie mogą akceptować płatności zbliżeniowe za pomocą swoich urządzeń mobilnych. Ich klienci również zyskują, mogąc dokonać płatności w kilka sekund  zbliżając kartę, telefon lub zegarek do smartfona sprzedawcy, który korzysta z rozwiązania TTP dostarczonego przez eService.

Źródło: eService