eService uruchamia zbiórki dla Ukraińców za pomocą terminali

Firma eService rusza z akcją „Płacę i Pomagam”, której celem jest ułatwienie przedsiębiorcom włączenia się w zbiórki pieniężne na pomoc Ukrainie. Firma dodała do swoich terminali Tetra funkcję umożliwiającą przekazywanie datków podczas dokonywania transakcji kartowych. Zebrane środki trafią na konta sprawdzonych organizacji charytatywnych.

– „Płacę i Pomagam” jest jednym z kilku działań, którymi wspieramy pomoc dla Ukrainy. To nasz sposób na szerokie udostępnienie prostego w użyciu narzędzia umożliwiającego włączenie się w niesienie pomocy zarówno tym, którzy chcieliby udostępnić legalną zbiórkę datków, jak i tym, którzy chcieliby przekazać na nią środki. Jego uniwersalność sprawia, że zbiórki będą mogli prowadzić nawet najdrobniejsi przedsiębiorcy – w osiedlowych sklepikach, punktach usługowych czy gabinetach kosmetycznych. Łącznikiem pomiędzy nimi a organizacjami charytatywnymi stają się terminale płatnicze eService oraz wypracowane rozwiązania formalne, gwarantujące szybkie i bezkosztowe przekazanie 100 procent zebranych środków – wyjaśnia Joanna Seklecka, prezes Zarządu eService.

Udział w akcji mogą wziąć przedsiębiorcy, którzy korzystają z terminali płatniczych serii Tetra. Po wykonaniu standardowej płatności, na ekranie terminala płatniczego biorącego udział w akcji „Płacę i Pomagam” pojawi się dodatkowy komunikat, informujący o możliwości przekazania na rzecz wybranej organizacji charytatywnej, datku o wartości np. 5, 10 lub 20 zł. Wystarczy wtedy wybrać odpowiednią kwotę i tak, jak przy standardowej transakcji płatniczej, dokonać płatności kartą. Datek można też przekazać osobno, wybierając odpowiednią funkcję z menu terminala.

Firma podkreśla, że pieniądze trafią na konta wybranych organizacji bez zwłoki. Z kolei użytkownik terminala pośrednicząc w zbiórce nie stanie się posiadaczem przekazywanych pieniędzy. Oznacza to, że nie musi się obawiać związanych z tym, dodatkowych zobowiązań podatkowych.

Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się włączyć w akcję i udostępnić swoim klientom możliwość wpłacania datków, mogą wybrać jedną z organizacji, do których trafią zebrane u nich środki. W tej chwili są to: SOS Wioski Dziecięce oraz Polski Czerwony Krzyż, z którymi eService zawarł już stosowne umowy. W najbliższym czasie na liście pojawi się Polska Akcja Humanitarna oraz inne organizacje, z którymi prowadzone są rozmowy.

Źródło: WB/eService