Eskadra Publica – nowy gracz na rynku PR

– Z zamiarem powołania agencji PR w ramach Grupy Eskadra nosiliśmy się od dłuższego czasu, by dysponować kompletem firm do pełnej obsługi marketingowej klientów – powiedział Mateusz Zmyślony. Adam Łaszyn dodał: – Od dawna się znaliśmy, od dawna dyskutowaliśmy ze sobą o marketingu, komunikacji i PR. Lubiliśmy ze sobą współpracować w różnych projektach. Im częściej się spotykaliśmy, tym częściej okazywało się, że mamy podobny sposób myślenia o komunikacji marketingowej. Dlatego postanowiliśmy wspólnie stworzyć agencję PR – podsumował Sebastian Łuczak.

Adam Łaszyn jest Prezesem Zarządu Eskadry Publiki. Sebastian Łuczak kieruje jej bieżącą pracą jako Dyrektor Zarządzający. Mateusz Zmyślony robi to, w czym czuje się najlepiej – odpowiada za pracę Teamu Kreatywnego. W Zarządzie zasiadają ponadto Sebastian Oprządek i Przemysław Barowicz.

– Połączyliśmy trzy, naszym zdaniem, najważniejsze składniki skutecznego public relations. Kreatywność, z której znany jest Mateusz i Grupa Eskadra, wszechstronne doświadczenie i sprawdzoną znajomość narzędzi Adama, oraz strategiczne podejście do komunikacji, które jest moją silną stroną – powiedział Łuczak.

Tak jak trzy wartości – kreatywność, doświadczenie i celna strategia – tworzą podstawę Eskadry Publiki, tak i w trzech obszarach koncentruje się specjalizacja nowej agencji. Pierwszym z tych obszarów jest promocja miast i regionów. Grupa Eskadra ma unikalne doświadczenie na tym polu – posiada nawet wyspecjalizowaną dywizję Eskadra Market Place. Teraz do obsługi marketingowej Grupa dołącza ofertę działań public relations. Drugim obszarem specjalizacji Eskadry Publiki jest e-PR. Działania public relations w Internecie to niezaprzeczalnie przyszłość PR. Trzecią specjalnością agencji jest SMART PR – aranżowanie kreatywnych, bardzo medialnych wydarzeń, silnie angażujących wybraną grupę odbiorców. To działania wykorzystujące eventy, flash moby, promocje w nietypowych miejscach i z wykorzystaniem nietypowych nośników. Jednym słowem, “sprytny” PR, czyli SMART PR (surprising, meaningful, ambient, relevant, targeted).

Eskadra Publica jako pierwsza agencja PR w Polsce będzie miała stały Team Kreatywny. Oprócz szefa, Mateusza Zmyślonego współtworzy go doświadczony duet Marek Tobolewski – Creative Group Head oraz Piotr Szymanowicz – Art Director. Mają oni na swoim koncie wiele udanych projektów – np. kampanie dla Tymbarku (Złoty Spinacz 2006), Browaru Żywiec, Ministerstwa Sportu i Turystyki (promocja kandydatury Polski do organizacji EURO 2012), miasta Kraków, Małopolski, czy województwa śląskiego.

Zespół Client Service Eskadry Publiki to ludzie zarówno z biglem, jak i doświadczeniem: Ewa Kaczmarek (Senior Account Manager) między innymi kierowała PRem firmy kurierskiej Stolica. Barbara Labudda i Iwona Burzyńska (Account Managers) oraz Adam Kaliszewski (Senior Account Executive) szlify zdobywali w kilku agencjach reklamowych i PR. Kinga Lewandowska (Account Executive) ma zaś na koncie zwycięstwo w polskim finale konkursu kreatywności Odyseja Umysłu.

Techniczne i organizacyjne wsparcie agencji tworzą wspólnie Monika Kidawa – Business Administration Manager oraz Jakub Piesiakowski – IT Manager.

– Zręby agencji powstały pod koniec 2007 roku, ale czekaliśmy z oficjalnym startem do dziś, by na rynek wejść jako w pełni zorganizowany podmiot a nie zalążek czegoś z zaledwie >>dużym potencjałem

ESKADRA to jeden z pionierów polskiego marketingu i jako marka istnieje od 1994 roku. Grupę Eskadra tworzą specjalistyczne, zorientowane na konkretne dziedziny marketingu agencje: Eskadra Marketing Services, centralne ogniwo Grupy zajmujące się szeroko rozumianym marketingiem, Eskadra Szkolenia ­ firma działająca na rynku szkoleń i seminariów, Eskadra Events – oferująca kompleksową realizację działań eventowych i wydarzeń, Eskadra Market Place – jedyna w Polsce agencja marketingowa wyspecjalizowana w tzw. marketingu miejsc oraz agencja interaktywna Opcom Grupa Eskadra. Dzięki włączeniu do Grupy agencji PR Eskadra stała się jednym z niewielu podmiotów w Polsce, w przypadku których sformułowania „marketing 360 stopni” czy „full service” oznaczają rzeczywiście pełen zakres usług. Oznacza to, że eliminując podwykonawców z kluczowych elementów procesu marketingowego, Grupa oferować może swym Klientom niższe ceny i wysoką jakość poprzez pełną kontrolę nad wszystkimi etapami prac.