EU Magazine – nowy tytuł na rynku

Magazyn jest kierowany przede wszystkim do liderów opinii w środowiskach polityki, gospodarki i kultury, przedstawicieli władzy centralnej i samorządowej, parlamentarzystów Sejmu i Senatu RP, oraz Europarlamentarzystów, a także do przedstawicielstw dyplomatycznych.

Twórcy EU Magazine w obiektywny sposób starają się pokazać czytelnikowi rolę Polski w polityce i gospodarce Europy. Magazyn chce uczestniczyć w publicznej dyskusji o przyszłym kształcie Europy rozumianej jako Wspólnota Narodów i miejscu jaki zajmie w niej Polska.

Całość EU Magazine jest przetłumaczona na język angielski, najważniejsze działy gazety to:

EU+ (raport o jednym z krajów UE)

EU HARD TALK (wywiad numeru)

Społeczeństwo (tematy ważne dla Unii Europejskiej jako wspólnoty narodów)

Farmacja

Finanse

Energetyka

Telekomunikacja & IT

Motoryzacja

Fundusze europejskie

Pismo współpracuje ze specjalistami kancelarii prezydenta RP, PKPP Lewiatan, Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Gospodarki, międzynarodowych agencji EFPIA, EMEA oraz ekspertami Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej. Dla magazynu piszą m.in.: Marcin Jaworski, Paweł Strzemiecki, Bartosz Kwiatek, Piotr R. Frankowski, Ewa Godlewska, Artur Majer. Felietonistami pisma są, oprócz dziennikarzy (politycy z różnych opcji politycznych, wśród nich: Artur Zawisza, Henryka Bochniarz, Genowefa Grabowska. Jednym z felietonistów jest również Krzysztof Mroziewicz.

Redaktor naczelną miesięcznika jest Małgorzata Bogusz (wcześniej dziennikarka publikująca w tygodnikach ”Polityka” i ”Newsweek Polska”), która jest jednocześnie prezesem zarządu wydawnictwa. Autorem layoutu pisma jest Adam Kosarzecki, dyrektor artystyczny wydawnictwa MPB Media.

EU MAGAZINE ma format A4, liczy 108 stron. Pierwszy numer wyszedł w nakładzie 9000 egz., cena pojedynczego numeru wynosi 12 zł. Tytuł jest monitorowany przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Dystrybucja odbywa się poprzez salony Kolporter, Empik, Inmedio (w przyszłości również RUCH) oraz do 2000 prenumeratorów – przedstawicieli biznesu (przemysł farmaceutyczny, energetyczny, finansowy, ubezpieczenia, IT.

Artykuły są publikowane w Internecie na stronach portalu EU MAGAZINE (www.eumagazine.pl)oraz w serwisie Onet Kiosk. Gazeta dociera również do posłów, senatorów, ministrów, sekretarzy i podsekretarzy stanu oraz do kadry zarządzającej firm zrzeszonych w Brytyjsko Polskiej Izbie Handlowej (ponad 450 międzynarodowych przedsiębiorstw), można ją również znaleźć na pokładach samolotów trasy: Warszawa-Londyn-Warszawa.