Eurobank liderem rankingu jakości obsługi klienta za pomocą zdalnych form kontaktu

W drugiej edycji „Badania zdalnych form kontaktu”, przeprowadzonego przez ekspertów z portalu Mojebankowanie.pl, eurobank osiągnął najwyższy wynik zarówno w sektorze bankowym, jak również wśród towarzystw ubezpieczeniowych i operatorów telefonii komórkowej.


Eksperci z portalu Mojebankowanie.pl na przełomie marca i kwietnia 2015 roku zbadali jakość obsługi klienta poprzez kanały zdalne w 24 bankach, 25 firmach ubezpieczeniowych i 4 operatorach telefonii komórkowej. Celem badania było sprawdzenie, które instytucje najlepiej radzą sobie w komunikacji z klientem za pomocą infolinii, strony internetowej oraz drogą elektroniczną. Zweryfikowana została dostępność i łatwość kontaktu, w tym umożliwienie klientom uzyskania informacji poprzez preferowany przez nich kanał, włączając w to nowe technologie.

eurobank osiągnął najwyższy wynik wśród 53 instytucji biorących udział w badaniu. Bank wyróżnił się szczególnie stroną kontaktową – poza tradycyjnymi formami, umożliwia również kontakt poprzez czat i skype. Konsultanci odbierają telefon od klienta średnio po 14 sekundach – W naszej codziennej pracy klient jest dla nas najważniejszy, dlatego oferujemy mu swobodę wyboru sposobu kontaktu z naszym bankiem, tj. telefon, e-mail, czat, skype, gwarantując tym samym szybką i kompleksową odpowiedź. Obserwujemy stały wzrost zainteresowania klientów alternatywnymi dla telefonu opcjami kontaktu– mówi Agnieszka Góra, Dyrektor Zarządzający Euro Bank S.A.

Wyniki badania dowodzą, że zarówno z bankiem, towarzystwem ubezpieczeniowym, jak również operatorem telefonii komórkowej najlepiej skontaktować się przez infolinię. Najlepiej przygotowane do kontaktu drogą elektroniczną są banki.

Badanie zdalnych form kontaktu zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2015 r. przez ekspertów z Mojebankowanie.pl metodą Mystery Caller i Mystery Mailing. „Badanie zdalnych form kontaktu” jest prowadzone regularnie, co dwa miesiące. Jego rezultaty są składową rankingu Instytucja roku 2015.