eurobank wyróżniony Superbrands 2012

eurobank został uznany za jedną z najsilniejszych marek na polskim rynku i uzyskał tytuł Superbrand 2012. Podczas uroczystej Gali Finałowej, która odbędzie się 25 maja 2012, przedstawiciel banku odbierze statuetkę, a informacje na temat eurobanku trafią do Albumu Superbrands, który na świecie cieszy się opinią „biblii brandingu”.

Superbrand jest prestiżową nagrodą przyznawaną od 16 lat w ponad 80 krajach świata. Za wybór marek odpowiada tzw. Rada Marek (dziennikarze, eksperci brandingu, menedżerowie w agencjach marketingowych, reklamowych, PR i firmach zajmujących się badaniami rynku). Członkowie Rady Marek oceniają kandydatów w oparciu m.in. o kryteria rozpoznawalności i wyrazistości wizerunku marki, wyjątkowości korzyści, które oferuje, jej stałego rozwoju czy aktywnego budowania relacji z klientami. W ramach 6 edycji o klasyfikacji najsilniejszych marek na krajowym rynku zadecydowała także grupa 2700 osób biorących udział w badaniu konsumenckim.

eurobank wyprzedzał tradycyjne postrzeganie bankowości. Jako pierwszy w Polsce na masową skalę zerwał z tradycją marmurowych posadzek w oddziałach bankowych, wprowadzając zupełnie nowy typ placówek. Jako pierwszy w Polsce zaproponował klientom korzystanie z wpłatomatów, wdrożył nowoczesne zabezpieczenia bankowości elektronicznej w postaci Tokenów GSM, a także zaproponował innowacyjne produkty, takie jak: kredyty i karty kredytowe dostępne w 15 minut.

Rozpoznawalność marce przyniosły proste i zabawne spoty reklamowe, przełamujące bankowy patos kojarzący się z tradycyjną instytucją finansową. W kampaniach banku wzięło udział wiele znanych osób: m.in. Krystyna Janda, Danuta Stenka, Michał Żebrowski, Janusz Gajos oraz Tomasz Kot.  Kiedy kampanie z udziałem popularnych nazwisk stały się standardem na rynku bankowym, eurobank stworzył komunikację bazującą na obserwacjach z życia ludzi. Ilustruje ich potrzeby, oczekiwania, marzenia. Bohaterem dokonującym tych obserwacji jest doradca bankowy – uosobienie cech marki i jej wartości. 

Działalność banku została wielokrotnie doceniona. Już rok po rozpoczęciu działalności bankowej, w 2004, eurobank otrzymał prestiżową nagrodę „LAMPART” w kategorii „Najlepiej kreowana marka banku detalicznego”. Po niespełna dwóch latach od rynkowej premiery, otrzymał również prestiżowy tytuł „Firmy Przyjaznej Klientowi”. Godło jest symbolem i zarazem gwarancją, że bank wyróżnia się pod względem nowoczesnej oraz profesjonalnej obsługi klienta. Co więcej, miesięcznik Bank nagrodził eurobank pierwszym miejscem w kategorii „najszybciej rozwijającego się banku” w rankingu 50 największych banków w Polsce 2006, a wybitni eksperci ekonomiczni uhonorowali bank nagrodą Orła Rzeczpospolitej 2009 dla najszybciej i najefektywniej rozwijającej się instytucji w kategorii usług finansowych. W roku 2011 eurobank został uhonorowany Orderem Finansowym 2011 magazynu Home&Market za gotówkowy „Tani kredyt z kontem”, natomiast konto online zostało docenione wyróżnieniem w kategorii Przyjazne Konto Internetowe w konkursie Polski Internet 2011.

Źródło: Euro Bank