Euronet ogłasza plany na rok 2009

Euronet planuje rozwój każdego z trzech segmentów rynkowych, w których operuje firma. Do końca 2009 roku sieć bankomatów Euronet powiększy się o 600 maszyn. Firma planuje również wdrożenie nowych produktów w segmencie e-Pay, w tym rozwój sieci terminali POS umożliwiających dokonywanie płatności kartami płatniczymi.

Strategia rozwoju segmentu przekazów pieniężnych obejmuje wzmocnienie marki RIA Money Transfer na polskim rynku oraz wzrost udziału w przekazach kierowanych na rynki wschodnie, w tym na Ukrainę i Białoruś oraz Daleki Wschód. Realizację działań wesprą nowe osoby, które dołączyły do zespołu firmy.

W 2008 roku sieć Euronet powiększyła się o 550 nowych urządzeń, a wszystkie bankomaty firmy zostały dostosowane do standardów EMV, umożliwiających obsługę kart z mikroprocesorem. W procesie rebrandingu, który zakończy się w 2009 roku, wdrożono nowoczesne standardy identyfikacji wizualnej, gwarantujące użytkownikom rozpoznawalność i łatwe dotarcie do bankomatów sieci Euronet. Dzięki podpisaniu umów z nowymi bankami – w tym Alior Bankiem i GETIN Bankiem – obecnie już 60% użytkowników kart płatniczych realizuje operacje finansowe w bankomatach sieci Euronet bez prowizji lub na preferencyjnych warunkach. 

„W 2009 roku planujemy instalację 600 nowych maszyn oraz wprowadzenie zupełnie nowych, przełomowych funkcji w bankomatach. Położymy przy tym nacisk zarówno na lokalizacje indywidualne urządzeń, jak i współpracę z kolejnymi bankami czy sieciami handlowymi. Dzięki konsekwentnej realizacji naszych założeń strategicznych udział lokalizacji indywidualnych wzrósł w 2008 roku niemal dwukrotnie i obecnie stanowią one blisko 30% wszystkich punktów, gdzie zainstalowane są nasze urządzenia” – powiedział Marek Szafirski, Prezes firmy Euronet w Polsce. 

Realizację planów rozwoju sieci bankomatów wesprą dwaj nowi Sales Managerowie, którzy z początkiem stycznia 2009 r. dołączyli do zespołu firmy Euronet. Wzmocniono również segment e-Pay, w którym na stanowisku Product Development Managera zatrudniony został Dawid Kulbicki, specjalizujący się w rozwoju produktów związanych z płatnościami elektronicznymi i kartami płatniczymi. W 2008 roku w strukturze firmy Euronet wydzielono również stanowisko Marketing Managera odpowiedzialnego za segment doładowań elektronicznych, które objęła Barbara Szewc. 

„2009 rok będzie przełomowy jeśli chodzi o rozwój funkcjonalności naszych terminali elektronicznych. Planujemy wdrożenie nowych produktów, dzięki którym nasze urządzenia umożliwiać będą nie tylko doładowanie kont telefonów komórkowych, ale również dokonywanie płatności kartami płatniczymi – powiedziała Barbara Szewc, Marketing Manager firmy Euronet. „Obecnie pracujemy m.in. nad wdrożeniem systemów akceptacji przedpłaconych kart podarunkowych i debetowych, dedykowanych dla różnych segmentów klientów (w tym sieci detalistów, hipermarketów i stacji paliw)” – dodaje Barbara Szewc. 

Obecnie Euronet jest wiodącym dystrybutorem doładowań pre-paid w Polsce. Poprzez sieć swoich bankomatów i terminali POS przetwarza ponad 3 mln transakcji zasileń elektronicznych miesięcznie, osiągając tym samym 16% udział w rynku. 

Plany firmy na 2009 rok obejmują również dalszy rozwój segmentu przekazów pieniężnych marki RIA Money Transfer. W 2008 roku polski oddział firmy Euronet – będącej właścicielem RIA Financial Services, trzeciej pod względem wielkości na świecie firmy z branży money transfer – rozpoczął działania w segmencie przekazów „cash to cash”. Rafał Szczechura – RIA Country Manager firmy Euronet w Polsce – zapowiada działania wzmacniające potencjał Polski jako kraju inicjującego przekazy.

„W 2009 roku planujemy nie tylko wdrożenie innowacyjnych rozwiązań produktowych, ale także dalszy rozwój sieci punktów RIA w Polsce oraz rozwój współpracy z filiami naszej firmy za granicą”– powiedział Rafał Szczechura, RIA Country Manager firmy Euronet w Polsce.

„Położymy przy tym nacisk nie tylko na przekazy kierowane do państw zachodnich, ale także transfery na Wschód, gdzie dotychczas gotówka trafiała także innymi kanałami. W 2009 roku planujemy m.in. rozwój punktów RIA na Ukrainie i Białorusi, a także ścisłą kooperację  z punktami RIA Financial Services na Dalekim Wschodzie” – podkreśla Rafał Szczechura.

Obecnie za pośrednictwem RIA Financial Services Euronet oferuje przekazy gotówkowe na okaziciela oraz przelewy na dowolne konto bankowe. Firma posiada sieć ponad 80 tys. punktów RIA w ponad 100 krajach, w tym 21 państwach europejskich. W Polsce przekazy RIA można odebrać w ponad 8 tys. oddziałów bankowych.
Źródło: Bankomat 24/Euronet