Euronet prezentuje nową formę reklamy w bankomatach

Bankomat24/Euronet Sp. z o.o. (Euronet Polska), spółka zależna Euronet Worldwide, Inc. i największy niezależny operator bankomatów w Polsce udostępnił w swoich urządzeniach nową, unikalną usługę marketingu bezpośredniego – kupony wypłacane razem z gotówką.

Innowacyjna funkcjonalność umożliwia marketerom skuteczne przyciągnięcie uwagi użytkowników bankomatów. Jako jedyny cyfrowy nośnik, który nie pozwala konsumentom na „zmianę programu”, „odwrócenie kartki” czy „kliknięcie nowej strony”, bankomaty oferują również znaczne możliwości w zakresie potencjalnego zasięgu.  Wydrukowane wcześniej kupony promocyjne lub rabatowe, wydawane na wierzchu wypłacanego pliku banknotów przy każdej transakcji wypłaty gotówki, gwarantują optymalną widoczność reklamy, co zwiększa wskaźnik rozpoznawalności i kwotę wykupienia, z korzyścią zarówno dla marketerów, jak i dla konsumentów.

– Czasy, w których bankomatów używano jedynie do wypłaty gotówki, dawno minęły. Kosztowne w uruchamianiu, działaniu i zabezpieczaniu maszyny obecnie umożliwiają z jednej strony dokonywanie transakcji finansowych, jak również prowadzenie działań reklamowych. Klienci bankomatów Euronet mogą doładować konto telefonu, wypłacić pieniądze w ramach krajowych lub międzynarodowych przekazów pieniężnych bez użycia karty czy obejrzeć krótkie filmy reklamowe na ekranach bankomatów – mówi Marek Szafirski, prezes Bankomat24/Euronet Sp. z o.o.

– Dla marketerów czynnikami decydującymi o wyborze bankomatów Euronet są pożądany profil użytkowników i liczebność sieci bankomatów – dodaje Zuzanna Smolarek-Wójcik, Marketing Manager Bankomat24/Euronet Sp. z o.o. Większość użytkowników bankomatów to osoby zarabiające w wieku od 18 do 50 lat, przy czym podział użytkowników według płci jest równy. Ponadto według badania przeprowadzonego przez TNS OBOP 90% ankietowanych klientów uważa bankomaty Euronet za łatwo dostępne.    

Pod względem dostępności, zasięg konsumencki Euronetu jest znaczny: co miesiąc w ramach sieci obejmującej ponad 2 400 bankomatów w 230 polskich miastach realizowanych jest około 10 mln transakcji. W połączeniu z optymalną lokalizacją – w strefach pieszych, węzłach komunikacyjnych, dużych centrach handlowych, hipermarketach i sklepach spożywczych – gwarantuje to wysoką liczbę ekspozycji reklamowych dzięki jedynemu cyfrowemu nośnikowi zewnętrznemu, którego efekty są bezpośrednio wymierne.

Dotychczasowi reklamodawcy korzystający z sieci bankomatów Euronet w Polsce to m.in. banki, operatorzy telefonii komórkowej, dystrybutorzy filmowi, producenci samochodów, firmy ubezpieczeniowe czy sektor FMCG.

Źródło: Bankomat 24/Euronet