Europ Assistance: podwojenie liczby partnerów bankowych oraz programów bankassistance w 2006 r.

Bankassistance to usługi assistance dedykowane klientom banków. Wymagają one idealnego dopasowania do struktury produktowej danego banku oraz profilu jego klientów. Właściwie zaprojektowane, dzięki wysokiej użyteczności dla finalnych beneficjentów, świadczenia bankassistance odgrywają już istotną rolę na rynku bankowym w Polsce, wspierając rozwój bancassurance w naszym kraju oraz korzystnie wpływając na percepcję społeczną dystrybucji ubezpieczeń przez banki.

Europ Assistance Polska realizuje strategię, w której rozwój usług bankassistance jest jednym z kluczowych elementów wzrostu firmy. W 2006 roku strategia ta zaowocowała wdrożeniem kilkunastu nowych programów assistance dla klientów banków. Dzięki podwojeniu liczby programów bankassistance obsługiwanych przez Europ Assistance Polska ich liczba wzrosła na koniec 2006 roku do 28. Ponad dwukrotnie zwiększyła się również liczba banków współpracujących z Europ Assistance Polska. W tym gronie znajdują się m.in. PKO Bank Polski, Bank Zachodni WBK, Bank BPH, Bank Millennium, BRE Bank, Lukas Bank, Kredyt Bank, Raiffeisen Bank, GE Money Bank, Deutsche Bank, Getin Bank. Tym samym, Europ Assistance Polska współpracuje aktualnie z 22 bankami w Polsce, proponując ich klientom usługi powiązane z takimi produktami bankowymi, jak m.in. rachunki osobiste, karty płatnicze, kredyty mieszkaniowe i ratalne, pożyczki gotówkowe i lokaty.

Podsumowanie roku 2006 wypada dla Europ Assistance Polska korzystnie również pod względem programów dla segmentu zamożnych klientów banków (affluent). Programy przygotowane i obsługiwane przez firmę można bowiem znaleźć w 11 na 15 najbardziej prestiżowych kart kredytowych dostępnych na polskim rynku, wskazanych w końcu ubiegłego roku przez miesięcznik Forbes. Z usług Europ Assistance Polska mogą korzystać m.in. posiadacze najbardziej ekskluzywnej karty z tego rankingu – „czarnej” karty PKO VISA Infinite, wydawanej przez PKO Bank Polski. Obok bogatych w świadczenia programów assistance, w przypadku segmentu affluent Europ Assistance Polska proponuje swoim partnerom również zindywidualizowane pakiety concierge, które dedykowane wybranym klientom, dodatkowo podkreślają prestiżowy charakter usług bankowych i wyjątkowość samego klienta.

Sukcesy Europ Assistance Polska w bankassistance nie byłyby możliwe bez realizowanej przez firmę koncepcji kompleksowej współpracy z partnerami bankowymi i ubezpieczeniowymi. Obejmuje ona m.in. analizę potrzeb i oczekiwań klientów, przygotowanie zindywidualizowanej oferty, zawierającej również propozycję komunikacji marketingowej programu, pomoc we wdrażaniu programu, szkolenia w ramach Akademii Europ Assistance, bieżący nadzór i monitoring programu w zakresie jakości oraz jego cykliczne podsumowania, służące ewentualnym modyfikacjom programu.

Kluczowe są jednak kompetencje pracowników firmy i znajomość branży bankowej, jej specyfiki, produktów oraz oczekiwań klientów. To dzięki temu Europ Assistance Polska proponuje atrakcyjne rozwiązania, które nie tylko budują lojalność i satysfakcję klientów bankowych, ale również powodują aktywniejsze korzystanie przez nich z usług banku, większą sprzedaż i w konsekwencji – wyższe dochody banku.

– Aktywnie rozwijając ofertę w zakresie bankassistance w Polsce, Europ Assistance Polska korzysta zarówno z własnych doświadczeń, jak też ze wsparcia Grupy Europ Assistance, obecnej w 208 krajach świata. Szczególnie cenimy sobie know-how z krajów, w których bancassurance i bankassistance ma znacznie dłuższą historię i doświadczenia, takich jak np. Włochy czy Francja – podkreśla Danuta Żukowska, Key Account Manager ds. Bancassurance w Europ Assistance Polska. – W samych Włoszech usługi Europ Assistance Italia – tamtejszego lidera rynku – dystrybuuje ok. 130 banków i instytucji finansowych. Czerpiąc z doświadczeń naszych filii na całym świecie, zawsze dostosowujemy się jednak do specyfiki polskiego rynku oraz oczekiwań naszych partnerów i ich klientów.