Europa Ubezpieczenia z tytułem marki przyjaznej cyfrowo

Europa znalazła się w gronie dziesięciu firm, wyróżnionych w raporcie „Digital Friendly Brand Index” za przyjazną i efektywną komunikację z klientami w kanałach cyfrowych.

Wysoki standard komunikacji i obsługi w Europa Ubezpieczenia po raz kolejny został doceniony przez klientów. Ubezpieczyciel znalazł się w gronie dziesięciu firm, wyróżnionych tytułem marki przyjaznej cyfrowo w rankingu „Digital Friendly Brand Index”. Raport przygotowały: DELVE Partners, firma doradcza specjalizująca się w digital marketingu oraz agencja badawcza PBS w oparciu o wyniki badania, w którym wzięło udział 2000 ankietowanych.

fot. Pixabay / Pexels

Według raportu, cyfrowi konsumenci w sieci najbardziej doceniają dopasowanie oferty produktowej do ich potrzeb, przyjazną i trafioną komunikacje marketingową, wysoki standard obsługi oraz działania edukacyjne przybliżające im specyfikę produktów. Od wielu lat w oparciu właśnie o te elementy Europa Ubezpieczenia buduje obecność w kanale e-commerce, w którym oferuje m.in. ubezpieczenia turystyczne, sportowe i mieszkaniowe.

– Jesteśmy zaszczyceni, że znaleźliśmy się w gronie najbardziej przyjaznych cyfrowo marek na polskim rynku. Jest to dla nas szczególne wyróżnienie, bo jako jedyni w tym gronie nie koncentrujemy się na sprzedaży do klientów indywidualnych. Kanał e-commerce, który z powodzeniem rozwijamy do kilku lat, to dla nas centrum kompetencyjne, umożliwiające dostarczanie partnerom B2B cyfrowych produktów i kompetencji o najwyższym rynkowymi standardzie. Wysoka pozycja w raporcie „Digital Friendly Brand Index” udowadnia, że robimy to bardzo dobrze i cieszymy się zaufaniem klientów– mówi Małgorzata Półjanowicz, Head of B2B w Europa Ubezpieczenia.

– Europa Ubezpieczenia wyprzedziła w naszym rankingu wielu większych graczy z branży ubezpieczeniowej. To świadczy, że komunikacja cyfrowa firmy z konsumentami jest bardzo przemyślana, także pod kątem strategii personalizacji działań marketingowych. Domyślam się, że Europa włożyła wiele wysiłku w zrozumienie potrzeb i oczekiwań swoich klientów. Takie działania to przykład tego, jak można skutecznie podbijać serca cyfrowych konsumentów – mówi Anna Sierakowska, Global Marketing Director w DELVE Partners.

Badanie „Digital Friendly Brand Index: Które marki zdobyły sympatię polskich konsumentów i dlaczego” zostało przeprowadzone w lutym 2022 roku. Wzięło w nim udział 2000 ankietowanych, którzy zostali podzieleni na dwie próby po 1000 osób, reprezentatywne dla populacji internautów w Polsce. W badaniu sprawdzono preferencje konsumentów w zakresie komunikacji w sieci oraz postrzeganie przez nich marek z dziesięciu branż jako „digital friendly”.

Tytuł marki przyjaznej cyfrowo to nie jedyne niezależne wyróżnienie, potwierdzające najwyższe rynkowe kompetencje Europa Ubezpieczenie w zakresie sprzedaży i obsługi w kanałach cyfrowych. Ubezpieczyciel trzykrotnie otrzymał nagrodę „Instytucja Roku” za najlepszą komunikację i obsługę klientów w kanałach zdalnych (ostatni raz w tym roku). Dwukrotnie znalazł się także na podium konkursu „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa”, organizowanego przez Gazetę Bankową. Europa zalicza się także do wąskiego grona instytucji finansowych z „Certyfikatem prostej polszczyzny” za używanie prostego i zrozumiałego języka w komunikacji z klientami.

Źródło: Europa Ubezpieczenia