Europejska kampania promująca spożycie pomarańczy i mandarynek

Łączny budżet trzyletniej kampanii, która będzie współfinansowana przez Unię Europejską, hiszpańskie Ministerstwo Rolnictwa, Rybołówstwa i Produktów Żywnościowych oraz Interdyscyplinarną Organizację Rolnospożywczą Sektora Pomarańczy i Mandarynek z Hiszpanii, Intercitrus, wynosi 9 milionów Euro.

Prowadzone w ramach kampanii działania obejmą Austrię, Belgię, Czechy, Danię, Finlandię, Holandię, Węgry, Irlandię, Polskę oraz Szwecję.

Hasło reklamowe kampanii brzmi Miłego dnia!. Komunikatowi przyświeca jeden cel – ma on spozycjonować owoce jako zdrową przekąskę, po którą można sięgnąć w dowolnej chwili i dowolnym miejscu.

Prowadzona w mediach kampania promocyjna dotrze do 85% wszystkich docelowych odbiorców, których liczba jest szacowana na 17 milionów osób. Są to osoby podejmujące decyzje w gospodarstwach domowych w 10 krajach europejskich. Szacowana liczba kontaktów z reklamą wynosi 170 milionów.

Nowym elementem kampanii będzie emisja około 600 reklam telewizyjnych na antenie 8 głównych stacji w Polsce, Czechach i na Węgrzech. W samej Polsce zostanie wyemitowanych 300 spotów. Pomarańcze i klementynki będą pokazane jako zdrowa przekąska. Zostaną także zasugerowane nowe sposoby spożycia tych owoców.

W Austrii, Belgii, Danii, Holandii, Irlandii i Szwecji w kolorowych pismach kobiecych i dodatkach zostaną opublikowane ponad 124 reklamy prasowe z hasłem Miłego dnia!

Zakres kampanii wychodzi poza standardowe działania komunikacyjne i obejmuje metody promocyjne, które pozwolą na bardziej bezpośredni kontakt z konsumentem.

Ta międzynarodowa kampania ma celu poinformowanie rodzin z krajów Unii Europejskiej na temat wszechstronnych walorów pomarańczy i klementynek.

Kreacja kampanii została przygotowana przez hiszpańską agencję Publips, zaś zaadaptowana przez Doug Faber Family. Za działania PR odpowiada Marketing & Communications Consultants. Media zaplanował mediaedge.cia z Hiszpanii. W Polsce spoty reklamowe będą emitowane na następujących kanałach: Polsat, TV4, TVN, TVN siedem, TVP 1 i 2 (emisje od połowy listopada do końca listopada).