Europejski rynek e-commerce w 2016 wzrośnie do 171 mld euro

Jak wskazuje najnowszy raport Forrester Research „European Online Retail Forecast: 2011 to 2016”, sprzedaż w sklepach on-line na 17 głównych rynkach europejskich wzrośnie z 96,706 miliardów w 2011 r. do 171,957 miliardów euro w 2016. Roczny wzrost sprzedaży będzie wynosił 12,2%.

Analitycy Forrester’a prognozują nawet szybszy wzrost rynku e-commerce w tych krajach, w których w konsumenci dotąd wolniej przekonywali się do handlu za pośrednictwem Internetu. Polsce wprawdzie wciąż daleko do największych rynków europejskich,  jednak według raportu Centre for Retail Research, nasz kraj wyróżnia się najwyższym w Europie wzrostem rynku e-commerce, który w okresie 2010-2011 wyniósł 33,5%. W 2012 spodziewany jest wzrost o 24%.

W raporcie „European Online Retail Forecast” uwzględniono dane z 17 krajów Unii Europejskiej. Dwoma wiodącymi rynkami europejskimi jeśli chodzi o sprzedaż online jest Wielka Brytania oraz Niemcy. Do roku 2016 sprzedaż online będzie stanowiła więcej niż 14% całości sprzedaży detalicznej w Wielkiej Brytanii oraz więcej niż 10% w Niemczech.

– Podobnie jak w innych krajach Europy wartość polskiego rynku  e-commerce z roku na rok dynamicznie rośnie. Stale zwiększa się liczba sklepów internetowych w Polsce. W tej chwili działa ich już ponad 11 tys. Na popularności zyskują także zakupy grupowe, które stanowią już ważną gałąź rynku e-commerce. Według badań PBI korzysta z nich już ponad 6 milionów Polaków – komentuje Piotr Majcherkiewicz – prezes Zarządu portalu Gruper.pl. – Potwierdzeniem trendu rozwojowego tego rynku może być wzrost zapotrzebowania na oferty związane z hostingiem, narzędziami do budowy sklepów internetowych, pozycjonowaniem stron czy marketingiem w sieci. Oferty tego typu dostępne na naszym portalu w zakładce Twoja Firma cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów – dodaje.

Badanie Forrester Research pokazuje, że głównymi powodami dla których konsumenci kupują za pośrednictwem Internetu są oszczędność czasu (69%) i możliwość znalezienia najlepszych ofert (68%). Równie ważny dla konsumentów w sieci jest większy wybór usług i produktów niż w tradycyjnych sklepach. Ponadto 31% z badanych zadeklarowało, że śledzi strony sprzedawców internetowych, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami.

 

Źródło: LinkLeaders