Fakt – medium godne zaufania

Te atuty Gazety Codziennej Fakt przekładają się na przychody reklamowe. Według najnowszych badań Expert Monitora Fakt znalazł się w styczniu na drugim miejscu pod względem przychodów reklamowych wśród dzienników**.

Oferta Faktu, oprócz sprzedaży standardowej powierzchni reklamowej w grzbiecie głównym i dodatkach ogólnopolskich (Fakt Praca, Fakt Auto, Fakt TV, Kobieta Fakt) obejmuje również sprzedaż powierzchni reklamowej w mutacjach regionalnych (w tym dwa odrębne grzbiety lokalne Warszawa i Poznań oraz lokalne wydania Fakt Mieszkanie) także niestandardowe formaty reklamowe (paski sponsorskie, flexi formy) oraz wspólne akcje promocyjne z reklamodawcami.

Najwięksi klienci reklamowi, którzy zaufali Faktowi to: POLSKA TELEFONIA CYFROWA SP. Z O.O., PTK Centertel Sp. z o.o., LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE SP. Z O.O. SP. K., PLUS DISCOUNT SP. Z O.O., TOTALIZATOR SPORTOWY SP.Z O.O., CITROEN POLSKA, POLKOMTEL PLUS GSM, KIA MOTORS POLSKA SP Z O.O., GENERAL MOTORS POLAND SP ZO.O., RENAULT POLSKA SP Z O.O., TELE 2 POLSKA SP. Z O.O., PORTA KMI POLAND Sp.z o.o., SKODA AUTO POLSKA S.A., EURO BANK S.A., NOMI S.A.

Najnowsze, styczniowe wyniki czytelnictwa pokazują, iż Fakt umocnił stabilną, silną pozycję na rynku dzienników: ma największą grupę czytelników. W styczniu FAKT czytało średnio 7 248 tys. osób***. Średnie rozpowszechnianie płatne w 2004 roku wynosiło 535 502 egzemplarze – FAKT wyprzedził następny w kolejności najlepiej sprzedający się dziennik ogólnopolski o blisko 100 tys. egzemplarzy. ****

*Źródło: PBC General; zrealizowane przez SMG/KRC; CCS, CCW, CPT na bazie ceny reklamy 1/1, lut 04. – sty05, N= 36 165

** Źródło: Expert Monitor, styczeń 2005 przychody z tytułu reklamy komercyjnej, brandowej

*** Źródło: PBC General; zrealizowane przez SMG/KRC; CCS; sty2005, N = 3 009.

****Źródło: ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem, styczeń – grudzień 2004