Family Finance wprowadza nowe produkty

Firma doradztwa finansowego Family Finance w odpowiedzi na coraz trudniejszą sytuację na rynku kredytów gotówkowych, rozszerza ofertę o produkty ubezpieczeniowe oraz koncentruje się na poprawie efektywności istniejącej sieci oddziałów.

W reakcji na obserwowane od kilku miesięcy, a nasilone w ostatnim kwartale, systematyczne zaostrzanie polityki kredytowej banków, przejawiające się wzrostem kosztów kredytu  i ograniczeniem dostępności szybkich kredytów, Family Finance koryguje dotychczasowe plany rozwoju. Najważniejsze cele spółki do końca roku to: poprawa efektywności obecnej sieci  (28 oddziałów), wprowadzenie ofert nowych banków, rozszerzenie oferty o ubezpieczenia komunikacyjne i majątkowe oraz pozyskanie klientów o lepszej kondycji finansowej.

„Rynek wymusza modyfikację modelu biznesowego. W listopadzie wprowadzamy do oferty ubezpieczenia majątkowe i komunikacyjne, a do końca roku nawiążemy współpracę z co najmniej trzema nowymi bankami. Wstrzymujemy również rozbudowę sieci, co spowoduje konieczność restrukturyzacji i zmniejszenia zatrudnienia o kilka procent. Część pracowników z back office  i odpowiedzialnych za rozwój sieci znajdzie zatrudnienie w sprzedaży. ”  – mówi Ireneusz Kasner, prezes Zarządu Family Finance.

2009 rok okazał  się szczególnym wyzwaniem zarówno dla banków, jak i pośredników finansowych. Dane z raportu InfoDług opublikowanego przez InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej (08.2009) pokazują, że prawie 1,5 mln osób ma w Polsce problemy ze spłatą swoich długów, a od początku roku ich liczba wzrosła o ok. 15 proc. Dodatkowo zapowiedź KNF wprowadzenia tzw. „Rekomendacji T” zaostrzy kryteria przyznawania kredytów przez banki.

Źródło: Family Finance