Socialbakers opublikował cykliczny raport dotyczący aktywności polskich fanpage’y na Facebooku. W czołówce zestawienia po raz drugi znalazł się fanpage Kredyt Banku – tym razem w dwóch kategoriach – najbardziej angażujących stron oraz stron z największym odsetkiem udzielonych odpowiedzi na pytania fanów.
Zestawienie najlepszych polskich fanpage’y uwzględnia okres od 1 do 25 stycznia 2012 roku. Fanpage Kredyt Banku został w nim sklasyfikowany odpowiednio na 3. i 8. pozycji w kategoriach TOP10 Brands by Average Engagement Rate (określającej zaangażowanie fanów) oraz TOP10 Brands by Response Rate (określającej odsetek odpowiedzi na posty fanów na tablicy). We wcześniejszym raporcie Socialbakers fanpage został sklasyfikowany na 2. miejscu pod względem zaangażowania fanów wśród wszystkich polskich marek obecnych na Facebooku.
– Obecność Kredyt Banku w styczniowym zestawieniu bardzo nas cieszy, ponieważ to już drugi ranking z rzędu autorstwa Socialbakers, w którym został on odnotowany. Potwierdza on, że wokół Kredyt Banku udało nam się zgromadzić silną społeczność, która jest bardzo mocno zaangażowana w dialog z marką. Wspólnie z Bankiem wkładamy wiele wysiłku w to, żeby każdy fan, który zada pytanie na naszej tablicy, uzyskał odpowiedź w przeciągu godziny, co również zostało odzwierciedlenie w raporcie – komentuje Anna Robotycka, CCO firmy faceADDICTED odpowiedzialnej za obsługę Kredyt Banku w mediach społecznościowych.
Fani banku mają możliwość uzyskania szczegółowych informacji dotyczących wybranych produktów, współtworząc bazę pytań i odpowiedzi, zapoznania się z inicjatywami odpowiedzialności społecznej Banku, kibicowania żeglarzom sponsorowanym przez Bank czy wreszcie udziału w angażujących konkursach.
– Facebook jest przez nas traktowany jako równoprawny kanał komunikacji z obecnymi klientami oraz osobami zainteresowanymi ofertą Kredyt Banku. Oczywiście ta platforma ma swoje ograniczenia, jednak popularność aplikacji, w której użytkownicy mają możliwość zadania pytań na temat kredytów hipotecznych dowodzi, że serwis ten nie musi służyć tylko zabawie oraz organizowaniu konkursów. Staramy się, by komunikacja produktowa była stale obecna na naszym profilu – mówi Monika Nowakowska, Dyrektor Biura Public Relations Kredyt Banku.
W badanym okresie, wskaźnik Average Engagement Rate dla Kredyt Banku wynosił 0,7909%, a Response Rate 83%. Więcej informacji znajduje się na stronie Socialbakers.
Obsługę Kredyt Banku w mediach społecznościowych od maja 2011 roku zapewnia agencja faceADDICTED.
Źródło: Kredyt Bank