Fastpass zamienia telefon w mPOS. Mechanizm działania wykorzystuje Blika

Krajowy Integrator Płatności S.A. wprowadza na rynek nowy produkt Fastpass, który rozszerza pojęcie płatności mobilnej. Fastpass to aplikacja na telefony komórkowe. Jej uruchomienie zamienia smartphone’a w mPOS. Mechanizm działania oparty jest o system płatności BLIK. Wszystkie transakcje rozliczane są poprzez serwis tpay.com (dawne transferuj.pl), którego właścicielem jest KIP S.A.

18 października 1998 roku to ważna data dla historii bankowości elektronicznej w Polsce. Tego dnia Bank Gospodarczy w Łodzi jako pierwszy uruchomił wirtualny oddział dla swoich klientów. Niespełna 20 lat później, będąc jednym z najlepiej rozwiniętych krajów w sektorze usług bankowych, stoimy przed wielką zmianą na rynku płatności internetowych i mobilnych.

Karty chipowe, płatności zbliżeniowe i internetowe systemy płatności. Ta lista w żadnym stopniu nie wyczerpuje wszystkich udogodnień, z jakich możemy korzystać. Krajowy Integrator Płatności S.A. jest jednym z liderów na tym rynku, a wprowadzone przez niego rozwiązania, takie jak tpay.com, SZKWAŁ czy eHat.me, to tylko fragment bogatej palety już oferowanych usług.

 – Fastpass to innowacyjna aplikacja, której nowe podejście do rozliczeń redefiniuje pojęcie terminalu płatniczego. Z jej pomocą każdy przedsiębiorca zyska możliwość przyjmowania płatności, korzystając tylko i wyłącznie z telefonu komórkowego – mówi Paweł Działak, CEO Krajowego Integratora Płatności S.A.

 Mechanizm działania Fastpass jest oparty o system BLIK, który zwalnia klienta z potrzeby posiadania karty czy portfela. Do przeszłości możemy odesłać sytuację, w której ich brak uniemożliwiał płatność. Wystarczy aplikacja Fastpass po stronie przedsiębiorcy i bankowa aplikacja obsługująca system BLIK po stronie klienta. Obecnie mogą z niej korzystać klienci 9 banków, wśród których znajdują się: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank, Orange Finance, PKO Bank Polski oraz T-Mobile Usługi Bankowe. 

Zasady korzystania z Fastpass są niezwykle proste. Rejestrujemy konto w tpay.com. Na telefon pobieramy aplikację mobilną dostępną na Google Play. Następnie wiążemy ją z kontem poprzez zeskanowanie kodu QR, który umieszczony jest w Panelu Odbiorcy Płatności. Rejestracja konta w tpay.com nie wiąże się z długoterminową umową, a samo korzystanie z Fastpass nie obciąża użytkownika dodatkowymi kosztami. Obsługa wliczona jest w cenę obecnej oferty na płatności internetowe. Cała operacja zajmuje kilka minut. To niewiele, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę korzyści: niespotykana dotąd wygoda, jakiej nie mogą zapewnić klasyczne terminale oraz swoboda  przyjmowania płatności w dowolnym miejscu. Transakcja jest praktycznie od razu rejestrowana na koncie tpay.com, skąd środki automatycznie trafiają na zdefiniowane konto.

Płatność z użyciem Fastpass to przede wszystkim komfort. Czytelny interfejs, przemyślany mechanizm to dowody wsłuchania się w potrzeby klientów. Wystarczy wpisać kwotę i wprowadzić wygenerowany przez bank klienta kod BLIK. Gotowe. Fastpass jest szybki, innowacyjny i bezpieczny.

Obserwując rynek, łatwo zauważyć niszę, która szacowana jest nawet na 100 tysięcy potencjalnych klientów. Fastpass to rozwiązanie dla wszystkich profesji, w których mobilność jest kluczem do sukcesu. To narzędzie, która ma szansę zmienić rynek płatności mobilnych. Od dziś brak portfela nie oznacza już braku płatności.

Aplikacja obecnie dostępna jest na smartfonach z systemem Android. Równolegle z pracami nad wersją dla systemu iOS, która zostanie wydana w pierwszym kwartale 2017 roku, wprowadzanebędą dalsze udoskonalenia i usprawnienia.

Źródło: tpay.com