Fenomen ING BSK

Merchandising to sposoby wpływania na zachowania klientów poprzez wystrój pomieszczenia i sposób prezentacji towarów w celu zwiększenia sprzedaży, zainteresowania odbiorców a nawet zwiększeniu subiektywnej wartości towaru lub usługi w oczach klienta. Bankowcy wzięli to sobie najwyraźniej do serca. Naszym zdaniem bankiem, który wyjątkowo wyróżnia się na tle pozostałych konkurentów z całą pewnością jest ING Bank Śląski.Bank w ostatnich 2 latach wykonał imponujący postęp. Zrewitalizowano stare placówki, opracowując jednolity, wysoki standard. Idąc za duchem czasu, ING flirtuje nawet z placówkami partnerskimi. Poza oddziałami, duży nacisk kładzie się też na bankowość elektroniczną, chociaż tutaj największym ograniczeniem wciąż jest system informatyczny, który sprawia, że od godziny 19 tej do 8 rano w ciągu tygodnia roboczego bank działa w trybie off-line. Biada temu, kto chciałby coś załatwić na infolinii lub chociaż zrobić przelew wewnętrzny. Musi czekać do rana. Z całą pewnością koliduje to z wizerunkiem nowoczesnego, internetowego banku.

Ale takie szczegóły znają jedynie osoby mające większe doświadczenie w tym temacie, a takowych dużo przecież nie ma. I zapewne dlatego wg sondażu TNS OBOP do trzech najczęściej wymienianych banków, które oferują konta dostępne przez Internet należą PKO BP (56%), Pekao SA (52%) i… ING BSK (45%). To odpowiedzi osób z kontem w banku i dostępem do internetu. Wśród tych, którzy takiego dostępu nie mają odpowiedzi są odpowiednio 29, 22 i 21%. mBank z wynikiem 32 i 6% ma dużo do zrobienia, zwłaszcza, że Inteligo ma 27 i 10%. No ale cóż – takie to badania, a ze znajomością banków wśród Polaków różnie bywa, bo najczęściej wymieniają w kolejności: PKO BP, Pekao SA, Lukasa, INGa, BPH i Millennium. OBOP wystawia zatem jakąś cenzurkę marketerom wszystkich banków.

Wracając zaś do ING BSK – warto od czasu do czasu wstąpić do ich oddziałów. Pomysły mają wyjątkowo ciekawe i można się nimi zainspirować. Poniżej przedstawiamy efekt naszego wypadu sprzed kilku tygodni…