– Mamy za sobą okres bardzo intensywnego wzrostu charakterystycznego dla młodych instytucji. W najbliższych trzech latach skoncentrujemy się na budowie stabilnej, bezpiecznej grupy finansowej, dostosowując się do wyzwań kolejnego etapu rozwoju. Naszą strategię opieramy na zrozumieniu „codzienności przedsiębiorcy”. Budujemy ją na czterech filarach: silnej marce Idea, przedsiębiorczym zespole, skoordynowanym modelu dystrybucji i obsługi oraz przewadze konkurencyjnej dzięki technologii – zapowiada Tobiasz Bury, prezes Idea Banku.
Zarząd Idea Banku przedstawił 7 obszarów rozwoju Idei tj. programów strategicznych, których realizacja pozwoli Grupie na umocnienie pozycji na rynku usług bankowych i finansowych dla małych firm. Składają się na nie:
- stworzenie szerokiej oferty obsługi finansów i rozliczeń firm;
- uruchomienie platformy integrującej dostęp do kluczowych usług dla firm – „Idea Świat Przedsiębiorcy”,
- aktywizacja klientów dzięki nowemu programowi „Pierwsze 100 dni”, będącym wprowadzeniem przedsiębiorcy do „Świata Idei” i budowaniem nawyków korzystania z usług Grupy,
- nowe podejście do zarządzania i oceny ryzyka kredytowego,
- zwiększenie efektywności źródeł finansowania, .m.in. poprzez wprowadzenie zaawansowanych modeli zarzadzania bazą depozytową i budowania osadu.
Efektem biznesowym prowadzonych działań będzie m.in. udostępnienie wszystkich produktów sprzedawanych przez Grupę w kanałach online’owych i mobilnych, wzmocnienie synergii w Grupie, skutkujące zwiększeniem do ponad 50% udziału klientów posiadających produkty co najmniej dwóch spółek z Grupy, zwiększenie udziału osadu na rachunkach w finansowaniu działalności banku do 15-20% oraz wejście do grona trzech banków najchętniej polecanych sobie przez swoich klientów.
Wśród celów finansowych do roku 2020 zarząd wskazuje: utrzymanie dynamiki wzrostu sumy bilansowej grupy o co najmniej 2 mld zł rocznie, zwiększenie wskaźników ROA do ponad 1%, ROE do ponad 10%, obniżenia wskaźnika kosztów C/I poniżej 45%, a kosztów ryzyka nowego portfela kredytowego poniżej 2%.
Grupa Idea Bank zamierza w kolejnych latach utrzymać swój innowacyjny charakter, maksymalizując efekty biznesowe wdrażanych rozwiązań. Stworzy platformę Idea Świat Przedsiębiorcy – miejsce, gdzie przedsiębiorca załatwi „wszystkie sprawy firmy, poprzez jeden login i 2 kliknięcia”. Rozwiązanie to skonsoliduje w jednym prostym i intuicyjnym interfejsie użytkownika obecnie rozproszone usługi i narzędzia wykorzystywane w firmach na co dzień.
Obejmie ono rozwiązania dostępne obecnie w Grupie Idea, jak również te dostarczane przez partnerów zewnętrznych. Pierwszym elementem Idei Świat Przedsiębiorcy jest udostępniona w lutym br. Chmura Faktur, narzędzie do wystawiania, przekazywania i archiwizacji dokumentów księgowych, będąca przykładem unikalnego w skali świata narzędzia akwizycyjnego. Liczba nowych użytkowników przystępujących do Chmury Faktur sięga 600 dziennie.
Tworząc Ideę Świat Przedsiębiorcy Grupa otwiera się także na współpracę ze społecznością niezależnych developerów i innowacyjnych firm z całego świata w ramach projektu Silicon Idea.
Źródło: Idea Bank