Filipiny „poligonem” Citibanku

Citi Mobile umożliwia klientom autoryzację transakcji poprzez pisanie lub dzwonienie do współpracowników. Bank ma podpisane umowy z siecią McDonalds i innymi firmami – klienci za pomocą tej usługi mogą również doładować swoje telefony komórkowe, kupić czasowy dostęp do Internetu czy uregulować rachunki korzystając z kart kredytowych.

Osoby posiadające karty mogą się zarejestrować korzystając z infolinii. Następnie otrzymają poprzez SMS telefoniczny PIN, który służy do autoryzacji transakcji. Aby zachęcić posiadaczy karty do tej usługi, bank przygotował około 100 telefonów komórkowych dla pierwszych chętnych. Na „poligon doświadczalny” wybrano Filipiny, znane jako „smsowa stolica świata”.

Zgodnie z raportem przygotowanym przez Pyramid Reaserch w 2007 roku, Filipińczycy preferują wysyłanie wiadomości tekstowych zamiast wykonywania rozmów telefonicznych. SMS kosztuje tam bowiem około 0,02 dolara. 90% mieszkańców z 35 milionów osób posiadających telefony komórkowe używa wiadomości tekstowych regularnie. Statystycznie użytkownik wysyła około 7 SMSów dziennie. Dane przedstawione przez Citibank wskazują na 12 do 15 wiadomości tekstowych dziennie.

Ze względu na dominację telefonów pre paid kolejną innowacją zapoczątkowaną na Filipinach jest możliwość doładowania go za pomocą SMSa, włączając w to również uzupełnienie stanu konta komórki dla osób trzecich.

Cecille Fonacier, dyrektor działu e-klientów Citibanku na Filipinach twierdzi, że dzięki zaufaniu klientów stopniowo będzie zwiększać się liczba transakcji dokonywana za pomocą telefonów komórkowych, by w końcu stać się codziennością.

Citibank zainwestował spore sumy, wchodząc również w spółkę joint venture z południowokoreańskim SK Telecom, który zajmuje się rozwojem platformy bankowości elektronicznej. Będzie ona kompatybilna z systemem Google – Android.

Rok wcześniej w Stanach Zjednoczonych bank rozpoczął współpracę z Firethornem, aby zapewnić klientom dostęp do aktualnych informacji o koncie poprzez telefony komórkowe. Rozpoczął również badania z Obopay’em, aby umożliwić dokonywanie transakcji dzięki telefonom komórkowym między osobami, które mają karty kredytowe i debetowe.


Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl.


Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?


Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.

Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/!