Fintech Lendi świętuje 4. urodziny. Firma podsumowała wyniki sprzedaży

Historycznie niski poziom stóp procentowych, a co za tym idzie, bardzo niskie koszty całkowite kredytów, bezpośrednio przełożyły się na rekordową sprzedaż kredytów hipotecznych w Polsce. W październiku 2021 r. łączna wartość udzielanych kredytów przekroczyła kwotę 8,4 miliarda zł, co oznacza ponad 50 proc. wzrostu r/r.

fot. Lipik Stock Media / Shutterstock

Beneficjentem tych zmian są również firmy finansowe. Jedną z nich jest Lendi, która w III kwartale 2021 roku zrealizowała kredyty o wartości 1,5 miliarda złotych, a w samym październiku br. kwota ta przekroczyła 600 milionów złotych. Dobre wyniki sprawiły, że fintech ten może pochwalić się już 7 proc. udziału w rynku hipotecznym w Polsce, uwzględniając w tym banki. Dane Lendi potwierdzają, że firma jest dziś najszybciej rozwijającym się brokerem finansowym w kraju i jednym z najszybciej rosnących startupów z sektora finansowego w Polsce (run rate na poziomie 180 mln rocznie).

Dane firmy pokazują, że eksperci fintechu w III kwartale 2021 roku pomogli zrealizować konsumentom kredyty hipoteczne o łącznej wartości 1,5 miliarda złotych. W porównaniu do analogicznego okresu 2020 roku spółka zanotowała 5-krotny wzrost wolumenu wszystkich sprzedanych kredytów (zmiana z 300 mln).

Dynamikę wzrostu Lendi potwierdzają również przychody firmy. W 2019 roku wyniosły one 10 mln zł, w 2020 – 29 mln, w 2021 – 120 mln, a obecny run rate to ponad 180 mln zł.

– Pomysł na firmę narodził się na studiach, gdy trzech przyjaciół – Michał Petters, Piotr Stempiński i Sławomir Rykalski – postanowiło stworzyć oprogramowanie dla instytucji finansowych, które będzie ułatwiało proces wyboru optymalnej oferty kredytowej. Najpierw w 2012 powołaliśmy do działania spółkę FinPack, by później po latach żmudnej pracy i testów, w 2016 roku stworzyć Lendi. Dziś możemy przyznać, że wprowadziliśmy na rynek powiew świeżości w postaci nowej technologii, całkowicie zmieniającej standard obsługi klienta. Jeszcze niedawno proces wyboru oferty bankowej i kompletowania dokumentów mógł zająć nawet kilka tygodni, choćby ze względu na konieczność zbierania danych od poszczególnych banków, ręczne porównywania proponowanych warunków i kompletowanie oddzielnych paczek dokumentów, potrzebnych do złożenia wniosku. Dzisiaj ograniczyliśmy te etapy do minut – niecały kwadrans zajmuje wypełnienie naszych formularzy przez przyszłego kredytobiorcę. Dalszą pracę wykonują samouczące się algorytmy naszych narzedzi. Zależy nam na dostarczeniu całej wiedzy, jaka jest niezbędna do wyboru najtańszej formy finansowania w możliwie najkrótszym czasie – komentuje Piotr Stempiński, co-founder Lendi.

System Lendi w czasie rzeczywistym analizuje zdolność kredytową klienta w bankach i na jej podstawie przedstawia oferty oraz najkrótszą drogę skomplementowania odpowiednich dokumentów. Lendi daje np. możliwość zaproponowania 3 najkorzystniejszych ofert z optymalną selekcją dokumentacji, potrzebnej do złożenia wniosku o kredyt. Propozycje kredytowe przedstawione przez fintech nie różnią się w żadnym stopniu od tych, które pochodzą z banku. Sam proces nie kończy się jednak po tych dwóch krokach. Lendi prowadzi i monitoruje wszystkie etapy procesu kredytowego. Do dyspozycji klienta są zarówno narzędzia online, jak i bezpłatne wsparcie eksperta kredytowego na każdym etapie starania się o finansowanie.

– Istnieją dwie możliwości procesowania wniosku kredytowego. Pierwsza z nich polega na tym, że klient samodzielnie wprowadza dane do naszego formularza, porównuje przedstawione mu oferty i wybiera banki. System Lendi pomaga w wypełnieniu multiwniosku, składanego od razu do wszystkich wybranych banków. W modelu teoretycznym, z pomocą naszych narzędzi, możliwe jest całkowicie zdalne przeprowadzenie procesu kredytowego. Mamy jednak świadomość, jak ważna i trudna może być ta decyzja. To taki punkt w życiu, kiedy rodzi się wiele wątpliwości. Dlatego proponujemy też drugą ścieżkę – skorzystanie z bezpłatnej pomocy naszego eksperta kredytowego. Oferujemy możliwość kontaktu z ekspertem zarówno w placówce Lendi, przez wideokonferencję, czat czy rozmowę telefoniczną – wyjaśnia Joanna Bolek, Brand Manager w Lendi.

Aktualnie Lendi posiada 53 placówki franczyzowe w największych polskich miastach, a na mapie wciąż pojawiają się kolejne.

Źródło: Lendi