Fintech Payoneer rusza w Polsce z ofertą dla biznesu

fot. Shutterstock

Payoneer, firma z branży fintech umożliwiająca małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP) zawieranie transakcji, prowadzenie działalności i globalny rozwój, wchodzi na polski rynek. Payoneer oferuje globalną platformę finansową dla biznesu, która ułatwia dokonywanie i otrzymywanie płatności oraz zarządzanie funduszami. W Polsce planuje wspierać ekspansję międzynarodową lokalnych firm.

Payoneer to założona w 2005 roku globalna firma z siedzibą w Nowym Jorku. Od czerwca 2021 roku jest notowana na giełdzie Nasdaq. Oferuje użytkownikom konta wielowalutowe umożliwiające dokonywanie i otrzymywanie płatności, zarządzanie funduszami, kapitałem obrotowym oraz rozwiązania podatkowe, z pomocą których miliony klientów w ponad 190 krajach i terytoriach dokonują międzynarodowych przelewów w ponad 70 walutach.

– Nasze badania rynkowe prognozują skumulowany roczny wskaźnik wzrostu liczby użytkowników fintech’ów w Polsce na ok. 12 proc. do 2026 roku. Natomiast ten sam wskaźnik dotyczący wielkości transakcji stanowi aż 111 proc. Wartość lokalnego segmentu płatności cyfrowych w 2026 roku będzie opiewała na ok 100 mld USD. Dlatego stawiamy na Polskę jako kolejny kraj w naszej europejskiej ekspansji – mówi Łukasz Przeor, lokalny kierownik sprzedaży Payoneer.

Właśnie w koncentracji na małym i średnim biznesie Payoneer widzi drogę do zdobycia bardzo konkurencyjnego polskiego rynku – ze szczególnym akcentem na branżę outsourcingu IT oraz usług biznesowych. Według Łukasza Przeora jest to naturalna konsekwencja rozwoju tych branż na rynki międzynarodowe oraz ich zainteresowania płatnościami transgranicznymi.

Payoneer zamierza zaoferować polskim klientom nie tylko wygodny system pozwalający na sprawne odbieranie i wysyłanie płatności z polskojęzyczną obsługą klienta, lecz również wsparcie w ich ekspansji zagranicznej.

– Kilka milionów użytkowników na całym świecie stanowią dużą, zintegrowaną społeczność konsekwentnie budowaną przez Payoneer, na przykład poprzez organizację wydarzeń biznesowych – tzw. Payoneer Community Forum. Udział w takiej społeczności daje polskim przedsiębiorcom dostęp do wielu potencjalnych klientów i partnerów, zwłaszcza na rynkach Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych, które są pierwszą trójką pod względem wartości wymiany handlowej z Polską. Ale nie tylko, ponieważ globalna skala działalności Payoneer pozwoli polskim przedsiębiorcom wchodzić na oswojone w dużo mniejszym stopniu rynki azjatyckie, takie jak Japonia, Hongkong, Singapur, gdzie też jesteśmy obecni – reasumuje Łukasz Przeor.

Źródło: Payoneer