Firma Quiterian – hiszpański producent oprogramowania klasy Business Intelligence, wyposażył swój system w możliwość analizy zachowań użytkowników portali społecznościowych. Quiterian Analytics analizuje zachowania w mediach społecznościowych.
Wprowadzone obecnie funkcjonalności pozwolą na śledzenie aktywności użytkowników takich portali jak: Facebook, Twitter i LinkedIn. Analizie mogą być poddawane nie tylko czas spędzony w danym portalu, liczba kliknięć typu: „lubię-to”, ale też treść zamieszczanych komentarzy, występowanie określonych słów-kluczy, czy ocena i redystrybucja treści zamieszczanych przez innych użytkowników (np. tzw. tagowanie zdjęć, dodawanie do ulubionych, udostępnianie, itp.).
Na rynku jest sporo narzędzi pozwalających na analizę naszych zachowań w portalach społecznościowych – mówi Łukasz Białek, konsultant systemów BI z firmy Business Partners eXcellence – dystrybutora rozwiązań Quiteriana w Polsce.
Jednak podstawową różnicą między tymi aplikacjami, a systemem Quiterian Analytics jest możliwość powiązania w nim wyników analiz prowadzonych w portalach społecznościowych z informacjami dotyczącymi np. historii kontaktów handlowych czy obsługi posprzedażowej, a pochodzącymi z wewnętrznych systemów informatycznych przedsiębiorstwa. Dzięki temu łatwiejsze jest identyfikowanie nowych możliwości handlowych czy prognozowanie przyszłych zachowań klientów.
Ponadto, możliwość analizy w jednym systemie wiedzy pochodzącej z różnych źródeł (systemy ERP, CRM, systemy bankowe, portale społecznościowe, itp.) ułatwia prowadzenie bardziej efektywnych akcji marketingowych i handlowych, ściśle dopasowanych do preferencji poszczególnych grup klientów.
Wreszcie ostatni, ale chyba równie ważny element: dzisiaj, klienci mają dużo większe możliwości wyrażania swoich opinii niż jeszcze kilka lat temu. Ogromna popularność portali społecznościowych sprawia, że opinie te można rozpowszechniać o wiele szybciej i na niespotykaną dotąd skalę. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy z jakichś powodów pojawia się krytyka działalności danej organizacji i wówczas niezwykle ważna jest szybka identyfikacja tego typu zagrożeń. Nowe możliwości systemu Quiterian Analytics pozwalają sprostać takim potrzebom, bez konieczności posiadania jakiejś specjalistycznej wiedzy z zakresu statystyki, programowania czy analizy danych. – dodaje Ł. Białek.
Źródło: Konsulting-PR