Jak wynika z danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, tylko w 2014 roku na rynku polskim pojawiło się ponad 500 nowości w kategorii piw. Oznacza to, że potencjał sektora jest bardzo duży, a produkty nowe, ciekawe i wysokiej jakości, cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W związku z tym, firmy działające w tej branży powinny wyróżniać się zaangażowaniem, dobrą znajomością procesów technologicznych, co ułatwia tworzenie innowacyjnych smaków, ale również autentycznością. Jednak z drugiej strony, rynek szybko nudzi się nowościami, co utrudnia utrzymanie stałej obecności podstawowej gamy produktów w sklepach. A to z kolei jest ważnym warunkiem budowania silnej marki.
Regionalny browar „Kraftwerk” wyróżnia się tym, że jego właściciel ma browarniczą pasję i podtrzymuje tradycję regionalną. Dodatkowo, produkuje piwo z najwyższej półki i to przy stosunkowo niskich kosztach stałych. Jednak problemem dla firmy jest logistyka, bo piwo ważone jest w trzech różnych lokalizacjach, brak kapitału własnego na przyspieszenie rozwoju firmy i krótka historia, która utrudnia dostęp do kredytowania. Szczegółowa analiza sytuacji firmy, uwzględniająca zarówno kontekst rynkowy, jak i indywidualną perspektywę przedsiębiorstwa, zostanie przedstawiona już w środę, 2 grudnia. Jej uniwersalny charakter pozwoli przystosować zaproponowane rozwiązania do każdej firmy z branży piwowarskiej. Natomiast Tadeusz Drozda, satyryk, tekściarz i kompozytor i wieloletni smakosz piwa, wskaże jak radzić sobie z najbardziej popularnymi problemami, ale również konsumentami, tak by przy pomocy kilku zmian, wyprowadzić własny biznes na prostą.