First Data Polcard najczęściej wybieranym agentem rozliczeniowym

First Data Polska, właściciel marki Polcard, jeden z największych dostawców technologii płatniczych i rozwiązań dla biznesu jest najchętniej wybieranym agentem rozliczeniowym przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Terminal First Data Polcard wykorzystuje blisko jedna czwarta badanych firm, które przyjmują płatności bezgotówkowe.

 

– Sukces obrotu bezgotówkowego jest zależny od nastawienia przedsiębiorców do akceptacji płatności kartą czy telefonem. Cieszy nas, że firmy przekonane o korzyściach z terminala płatniczego najczęściej sięgają po rozwiązania First Data. Jest to najlepsza recenzja naszej oferty dla segmentu MSP – mówi Damian Zapłata, prezes zarządu First Data Polska.

 

Z badania „Postawy i zachowania przedsiębiorców z sektora MSP wobec obrotu bezgotówkowego” wykonanego przez Ipsos dla Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego wynika, że płatności bezgotówkowe akceptuje 28% mikro i małych firm. Najwięcej – w branży handlu detalicznego, HoReCa oraz transporcie i gospodarce magazynowej. Blisko 10% deklaruje, że nie wyklucza zainstalowania terminala w najbliższej przyszłości.

Zadowoleni z decyzji

 

Badanie pokazuje, że firmy, które zdecydowały się zainstalować terminal są w przeważającej części zadowolone z usług agentów rozliczeniowych. Zdecydowanie zadowolenie wyraża aż 41%. Niezadowolonych jest mniej niż 3% badanych.

– Terminal jest dziś niezbędny do prowadzenia biznesu. Zachęcam do jego instalacji, aby ułatwić klientom robienie zakupów. Dane Narodowego Banku Polskiego pokazują niezbicie, że Polacy płacą bezgotówkowo chętniej i częściej – mówi Damian Zapłata.

Główne bariery

 

Według raportu FROB, najmniejsze firmy nie instalują terminali z powodu opłat i prowizji oraz braku przekonania o rzeczywistych korzyściach z wprowadzenia akceptacji płatności bezgotówkowych.

– Koszty utrzymania terminala zdecydowanie spadły – przypomina Robert Łaniewski, prezes Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. – Planowana przez Ministerstwo Rozwoju akcja wsparcia instalacji terminali w punktach handlowych powinna zostać wykorzystana do dalszej edukacji klientów i przedsiębiorców. W terminalach płatniczych i usługach dodatkowych jest ogromny potencjał korzyści biznesowych –  dodaje Robert Łaniewski.

Jego zdaniem, oprócz niezbędnej infrastruktury do wzrostu płatności bezgotówkowych potrzebne są zmiany zwyczajów płatniczych konsumentów, nastawienia drobnych przedsiębiorców do płatności bezgotówkowych, systemowe ograniczanie gotówki i papierowych dokumentów.

Aby ułatwić nowym firmom korzystanie z terminala, First Data Polcard jako jedyny agent na rynku opracowała specjalne materiały szkoleniowe udostępnione na YouTube, które pozwalają w łatwy, szybki i wygodny sposób nauczyć się obsługi urządzenia.