First Data Polska wdraża „Kartę Kibica” MasterCard PayPass dla Gospodarczego Banku Wielkopolski

First Data Corporation podpisała umowę z Gospodarczym Bankiem Wielkopolski na wydawnictwo kart MasterCard PayPass w ramach projektu „Karta Kibica” prowadzonego wspólnie z KKS Lech Poznań. Jest to nowy rodzaj karty płatniczej, która poza funkcją płatności zbliżeniowych oraz możliwością wypłat z bankomatu, może być wyposażona w dodatkowe aplikacje, takie jak karta miejska, stadionowa, parkingowa i inne.

„Wspólnie z Gospodarczym Bankiem Wielkopolski staramy się oferować naszym klientom najnowsze technologie, które wyznaczają trendy rynkowe i są niezwykle przydatne z punktu widzenia użytkownika.” – mówi Grzegorz Długosz, członek zarządu First Data Polska – „Karty bezstykowe, takie jak nowa „Karta Kibica” oferują szybkość i wygodę zakupów o niskiej wartości. Projekt będzie opierać się na bogatym doświadczeniu First Data Polska i szerokiej wiedzy firmy na temat technologii i systemów płatności bezstykowych na całym świecie.” 

Karty zbliżeniowe MasterCard PayPass wdrożone przez First Data Polska dla Gospodarczego Banku Wielkopolski zostały wyposażone w najnowszą technologię bezpieczeństwa EMV (chip) oraz system RFID, które umożliwiają odczyt karty na odległość. Karty oferowane dla GBW są kartami typu prepaid, żeby z nich skorzystać należy wcześniej doładować kartę dowolną kwotą z konta bankowego. Są to karty multiaplikacyjne, co umożliwia udostępnienie kilku funkcji na jednej karcie. Zastosowanie kilku aplikacji jest możliwe dzięki wykorzystaniu technologii Mifare, wcześniej wypróbowanej w warszawskich kartach miejskich.

Obecnie karta MasterCard PayPass Gospodarczego Banku Wielkopolski może działać jak karta płatnicza oraz karnet na mecze klubu piłkarskiego Lech Poznań. Docelowo będzie mogła pełnić rolę karty miejskiej i parkingowej.” – tak zalety karty przedstawia Ziemowit Stempin – Dyrektor Departamentu Produktów Bankowych z GBW. – „W przyszłości nie wykluczamy dodawania nowych aplikacji na życzenie klientów naszego bankuWłaśnie dlatego decydujemy się na współpracę z First Data Polska, bo wiemy, że możemy liczyć na profesjonalne przygotowanie tak złożonego produktu.” – podsumowuje Stempin.

Karty zbliżeniowe, takie jak nowa Karta Kibica, to nowe rozwiązanie płatnicze, które ma ułatwić dokonywanie drobnych zakupów. Posiadacz karty zbliżeniowej może szybko dokonywać transakcji na niewielkie kwoty. Cały proces polega na zbliżeniu karty do odpowiedniego czytnika i trwa zaledwie kilka sekund. Brak fizycznego kontaktu z czytnikiem eliminuje ryzyko skopiowania karty. Przy większych kwotach konieczne jest zatwierdzenie transakcji kodem PIN. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej kryptografii karty zbliżeniowe gwarantują bezpieczeństwo, a odpowiednie mechanizmy uniemożliwiają dokonanie przypadkowych transakcji.

Źródło: First Data