Forrester: bankowość mBanku w światowej ekstraklasie

Forrester Research, globalna firma badawczo-doradcza, przeanalizowała usługi banków w poszukiwaniu najbardziej innowacyjnych rozwiązań. mBank okazał się bezkonkurencyjny, zajmując pierwsze miejsce w kategorii bankowości internetowej w Europie oraz plasując się w czołówce wśród najlepszych rozwiązań bankowości mobilnej na świecie.


Forrester Research przeanalizował oferty banków, porównując je pod kątem potrzeb typowego użytkownika bankowości internetowej i mobilnej. Kryteria niezależnych raportów, realizowanych na różnych rynkach na świecie, przygotowane zostały na podstawie ankiety konsumenckiej, w której pytano o funkcje serwisów bankowych najczęściej wykorzystywane przez użytkowników.

Raport o bankowości online


W przypadku bankowości internetowej („Porównanie funkcjonalności banków internetowych w Europie w 2014 r.”) analitycy Forrestera wzięli pod lupę serwisy dziesięciu dużych banków detalicznych i porównali je w dziewięciu kategoriach: zarządzanie kontami, przepływ środków finansowych, zarządzanie środkami finansowymi, bezpieczeństwo i dostęp, sprzedaż produktów dodatkowych, funkcje samoobsługi, funkcje usług wymagających pomocy, alerty i dostawa elektroniczna. Na tej podstawie bankowość internetowa mBanku uznana została za najlepszą w Europie, zdobywając 82 na 100 możliwych punktów oraz wygrywając w pięciu spośród wymienionych wyżej kategorii.


Funkcje serwisu najwyżej ocenione przez Forrestera:


Raport o bankowości mobilnej

mBank znalazł się na podium również w dwóch kolejnych, przygotowanych przez Forrestera raportach na temat bankowości mobilnej – w edycji światowej i europejskiej – zajmując trzecie miejsce i wyprzedzając w globalnym rankingu aż 30 innych banków („Porównanie funkcji oferowanych w ramach bankowości mobilnej w Europie w 2014 r.”).

Wśród najmocniejszych stron polskiej aplikacji bankowej, twórcy raportów wymienili szeroki zakres oferowanych funkcji (m.in. możliwość założenia lokaty), bezpieczeństwo oraz wygodę rejestracji i logowania do aplikacji mBanku (parowanie urządzenia w serwisie transakcyjnym oraz autoryzacja PIN-em). Z kolei narzędzia służące do zarządzania budżetem, a także mOkazje – pierwsze i obecnie jedno z niewielu tego typu rozwiązań spersonalizowanej sprzedaży na rynku europejskim – Forrester uznał wręcz jako punkt odniesienia dla rynku.

– Jesteśmy dumni z pozycji, jaką dzięki innowacyjności mBank osiągnął na tle innych banków. Rozwiązania, które opracowaliśmy od podstaw na polskim rynku, nie tylko pozostają na światowym poziomie, ale też rekomendowane są jako punkt odniesienia i przykład dobrych praktyk dla innych instytucji. Jesteśmy w awangardzie globalnej bankowości, to my wyznaczamy trendy – mówi Michał Panowicz, dyrektor zarządzający ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej mBanku. – Mamy dziś najlepszą bankowość elektroniczną w Europie, z której klienci mogą w pełni korzystać na urządzeniach mobilnych, bo od początku została do tego przygotowana. A dodatkowo najbezpieczniejszą i jedną z najbardziej funkcjonalnych aplikacji mobilnych na świecie. Nigdy jeszcze żaden polski bank nie był tak doceniany w skali globalnej – to niezwykle motywujące do dalszych działań – dodaje Panowicz.

mBank jest jedną z dwóch instytucji finansowych z Polski, których oferta została przeanalizowana przez Forrestera i jedyną, która znalazła się na podium w zestawieniach.