Fortis: Kod SMS niezbędny przy logowaniu do Pl@net i BiznesPl@net

Od 15.12.2008 r. w celu zalogowania do systemu Pl@net i BiznesPl@net oprócz loginu i hasła maskowanego konieczne będzie podanie również kodu SMS, który będzie wysyłany do użytkownika automatycznie podczas logowania.

Bez podania kodu otrzymanego przez SMS zalogowanie do systemu będzie niemożliwe. Zmiana sposobu logowania jest istotna zwłaszcza dla osób, które korzystają z usług bankowości internetowej w ograniczonym zakresie, np. podgląd salda rachunku bez możliwości zatwierdzania transakcji.

Użytkowników, którzy we wniosku o aktywację systemu bankowości internetowej nie podali swojego numeru telefonu komórkowego, bank zaprasza do swojego oddziału lub do kontaktu z doradcą w celu uzupełnienia wniosku, bądź zmiany metody logowania na podpis elektroniczny (gdy użytkownik nie posiada telefonu komórkowego).

Użytkownicy Pl@net, którzy we wniosku o aktywację systemu podali prawidłowy numer telefonu komórkowego i numer ten uległ zmianie, mogą samodzielnie dokonać aktualizacji numeru w Pl@net wybierając zakładkę Inne > Kody SMS > Telefon do kodów SMS.

Użytkownicy BiznesPl@net mogą samodzielnie dokonać aktualizacji numeru telefonu komórkowego służącego do otrzymywania kodów SMS pod warunkiem, że posiadacz rachunku nadał im uprawnienia do takiej funkcji.

Zmianie ulega również sposób autoryzacji transakcji kodami SMS, sam proces zatwierdzania transakcji będzie przebiegać tak jak dotychczas tj. z wykorzystaniem kodu SMS. Od 15 grudnia br. zamiast jednego kodu SMS wykorzystywanego do zatwierdzenia wszystkich dyspozycji składanych od zalogowania do wyjścia z systemu, dla każdej autoryzowanej transakcji użytkownik otrzyma oddzielny kod SMS.