Już za kilka dni, bo 10 stycznia, Fortis Bank Polska planuje udostępnić wybranej grupie klientów nową wersję wdrażanego systemu internetowego Pl@net.W informacji skierowanej do klientów bank napisał:
„Będzie to zupełnie odmieniony, nowoczesny system, gwarantujący znaczną poprawę obsługi i oferujący wiele dodatkowych funkcji. Zachowa przy tym podstawową zaletę dotychczasowego systemu – bezpieczeństwo. Zanim jednak system zostanie udostępniony wszystkim klientom, co nastąpi za kilka tygodni, planujemy wdrożenie pilotażowe, z udziałem kilkudziesięciu wybranych klientów aktywnie korzystających z bankowości internetowej.”
Patrząc na wersję demonstracyjną systemu, należy przyznać, że jest to udany produkt, łączący większość najlepszych rozwiązań funkcjonujących na rynku. Jednocześnie należy pochwalić bank za sposób wdrażania nowego rozwiązania – umożliwi przed ostatecznym oddaniem do użytku przetestowanie przez część klientów i wyeliminowanie potencjalnych niedociągnięć. Nie rozwodząc się zbytnio nad tym należy stwierdzić, że jest to jeden z najlepszych sposobów na zdobycie lojalności klientów – zwłaszcza tych najbardziej aktywnych, będących często liderami opinii w swoich środowiskach. Taka inwestycja zawsze będzie opłacalna, bo nawet w przypadku wystąpienia problemów technicznych, tacy „specjalni” testerzy są bardziej wyrozumiali. Do tej pory tego rodzaju podejście ze strony banku było raczej ewenementem na rynku.Więcej na temat nowego systemu internetowego Fortis Banku można było już jakiś czas temu przeczytać na łamach Hydeparku.