McDonald’s rozpoczął testy nowej formy płatności bezgotówkowych. Pilotaż realizowany z firmą PayPal ruszył w trzydziestu restauracjach na terenie Francji. W założeniu klient będzie mógł opłacić zamówienie z poziomu aplikacji zainstalowanej na smartfonie.
PayPal jest formą elektronicznej portmonetki. Po założeniu konta i zasileniu go środkami, klient może dokonywać szybkich płatności na przykład w sklepach internetowych czy rozliczać się ze znajomymi. Działa na podobnej zasadzie, jak np. SkyCash.
We Francji firma we współpracy z siecią restauracji McDonald’s rozpoczęła właśnie testy płatności z wykorzystaniem smartfona. Klient za pomocą specjalnej aplikacji mógłby złożyć zamówienie i jednocześnie dokonać szybkiego przelewu za pomocą PayPal. Cała operacja byłaby możliwa jeszcze przed odebraniem posiłku w kasie.
Jeśli testy zakończą się sukcesem i McDonald’s zdecyduje się na wdrożenie usługi, dla PayPala będzie to krok milowy w rozwoju biznesu. Sieć restauracji jest bowiem ogromna – to ponad 30 tys. punktów rozsianych po całym świecie. PayPal, podobnie jak inne firmy zajmujące się rynkiem mikropłatności (np. Square), próbują przeforsować i narzucić swój model płatności mobilnych. Kto zdobędzie większe udziały w rynku, ma szansę spopularyzować wśród klientów swój standard.
Z kolei dla klientów to dobra wiadomość, bo zyskają nową formę szybkich płatności przy kasie. Dziś mogą płacić w restauracjach za pomocą gotówki, tradycyjnych kart płatniczych i zbliżeniowo (także z wykorzystaniem akcesoriów). Choć może nam się wydawać, że wdrożenie kolejnej metody płatności bezgotówkowych bez użycia kart to jeszcze odległa przyszłość, to warto pamiętać, że terminale akceptujące karty pojawiły się w restauracjach McDonald’s zaledwie 5 lat temu. Za kolejne 5 lat płatność telefonem za hamburgera może być już takim samym standardem.
Źródło: Bankier.pl